• Smultronkyzzar

Är det rätt att mobba ut Tiger Woods?

Är det verkligen rätt att Tiger Woods blir utmobbad av både golfkollegor och fd.(?) fans efter skandalerna?
    Visst, han har gjort fel, men det går inte att göra ogjort och jag tror han ångrar sig ganska mycket!

Vad tycker du?

• Svar på tråden Är det rätt att mobba ut Tiger Woods?
  • fruis

Nej, det är inte rätt. Jag fattar inte att folk blir så hysteriska. Det är inte som att han har kidnappat barn och avrättat dem i källaren eller så. Den enda som har riktigt stor anledning att vara förbannad är ju hans fru. Vi andra har inte med saken att göra.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    fruis skrev 2010-05-02 17:56:20 följande:
    Nej, det är inte rätt. Jag fattar inte att folk blir så hysteriska. Det är inte som att han har kidnappat barn och avrättat dem i källaren eller så. Den enda som har riktigt stor anledning att vara förbannad är ju hans fru. Vi andra har inte med saken att göra.
    Hans sponsorer har all anledning att vara förbannade. Åtskilliga miljoner lär har försvunnit där, en kostnad som måste bäras av någon. Nu vet jag inte hur kontrakten såg ut men det är inte alls omöjligt att det fanns en klausul som avhandlar händelser som denna.
    Being intelligent is not a felony. But most societies evaluate it as at least a misdemeanor.
  • Tottelina

Karln är ett äckel. Varför ska det vara så himla synd om honom för? Löjligt. Han är väl vuxen för sjutton.

• Bonanza

Jag tycker att det är absurt att en man som har varit otrogen får mer förakt än en man som har misshandlat sin flickvän. (Tiger Woods vs. Chris Brown)

Det är rätt så sjukt att otrohet ska vara det absolut värsta som kan hända en kvinna/man, att någon som är otrogen är det största svin som finns. Herregud!

• fruis
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-05-02 18:20:42 följande:
    Hans sponsorer har all anledning att vara förbannade. Åtskilliga miljoner lär har försvunnit där, en kostnad som måste bäras av någon. Nu vet jag inte hur kontrakten såg ut men det är inte alls omöjligt att det fanns en klausul som avhandlar händelser som denna.
    Fast varför har miljonerna försvunnit? Jo, för att människor anser sig ha rätt att döma ut någon som uppenbarligen har stora personliga problem. Så fruktansvärt är inte det han gjort att folk har någon anledning att vända honom ryggen på det sättet. Eftersom typ 50 % av alla är otrogna någon gång i livet så är det många som kastar sten i glashus.
  • fruis
    fruis skrev 2010-05-02 18:28:39 följande:
    Fast varför har miljonerna försvunnit? Jo, för att människor anser sig ha rätt att döma ut någon som uppenbarligen har stora personliga problem. Så fruktansvärt är inte det han gjort att folk har någon anledning att vända honom ryggen på det sättet. Eftersom typ 50 % av alla är otrogna någon gång i livet så är det många som kastar sten i glashus.
    För han har väl inte missat så många tävlingar egentligen på grund av detta? Det är mest att folk har bestämt sig för att börja förakta honom, eller?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Det spelar ingen roll varför, det är han som har orsakat det och sponsorerna har all rätt att vara förbannade. Man kan tycka att otrohet är förkastligt även om man själv har gjort det.
    Being intelligent is not a felony. But most societies evaluate it as at least a misdemeanor.
  • Johan01

Äh han är en officiell person och när officiella personer gör bort sig så blir det stort. Han har gjort dumheter inte bara en gång, utan en herrans massa gånger så han får skylla sig själv. Han kan väl sitta hemma och tårka tårarna med sina dollars.

• vackrastarflow

note to self: don't cheat on people.

• M Y L F

I USA är ju familjen jätteviktig, så att det blir så därborta förstår jag. men jag har ju svårt att det skulle hända i Sverige.

Fast han har ju utgett sig för att vara hel ylle killen själv, så han får väl ta lite skit. hade han varit lite av en bad guy så hade nog inte reaktionerna blivit lika hårda.
    Jag tycker synd om Elin och framför allt barnen.
  • mamlan
    M Y L F skrev 2010-05-02 19:43:31 följande:
    I USA är ju familjen jätteviktig, så att det blir så därborta förstår jag. men jag har ju svårt att det skulle hända i Sverige. Fast han har ju utgett sig för att vara hel ylle killen själv, så han får väl ta lite skit. hade han varit lite av en bad guy så hade nog inte reaktionerna blivit lika hårda. Jag tycker synd om Elin och framför allt barnen.
    Helt rätt! Det är ju just det att han utmålat sig själv, PRIVAT, som en helylle kille, en super perfekt familjefar som gör att han faller så mycket hårdare än vissa andra skitstövlar som vart otrogna gör.
  • jj81
    mamlan skrev 2010-05-02 19:58:19 följande:
    Helt rätt! Det är ju just det att han utmålat sig själv, PRIVAT, som en helylle kille, en super perfekt familjefar som gör att han faller så mycket hårdare än vissa andra skitstövlar som vart otrogna gör.
    exakt!
  • annanas15

Han har sig själv att skylla. Hans val att vara ett svin- folks val att se honom som ett och ta avstånd!
    Däremot kanske det inte är ok att håna eller komma med påhopp.

• LyckligtSlut

Jag fattar inte ens att hans otrohet diskuteras på detta vis. Vad helvete har någon annan med det att göra vem han har sex med? Det har bara han, hans fru och hans andra partners att göra med.

Helt vansinnigt att det ens KAN påverka hans karriär på detta vis. Vad rör det någon vem han har sex med förutom hans närmaste?

Tycker synd om honom och hela hans familj. Fan vilket helvete hans fru måste ha också när folk pratar om detta i tv. Mer omoraliskt än något han vekrar ha gjort.

• LyckligtSlut
    Eller hur? Sponsorer äger inte Tiger Woods sexualitet eller läggning bara för att de ger honom pengar. Hela jävla mediavärlden borde be honom och hans familj om ursäkt.

Påminner mig om Bill Clinton-Lewinsky-skandalen. Att folk ens FRÅGADE presidenten inför rätta om han varit otrogen sin fru. Vafan? okej, att han begick mened var ju ännu värre men det borde aldrig ha hänt.
  • Signy

Om han ångrar sig eller inte är inte relevant tycker jag. Och jag tycker inte att det är rätt att mobba ut honom och gotta sig i hans privata sexuella preferenser heller. Själv bryr jag mig inte ett dugg om vilka som är otrogna, så länge det inte är min egen man det gäller. Hans privatliv påverkar ju ingen. Ska jag börja mobba dagisfröknarna på mitt barns dagis om de är otrogna? Hänga ut mina ohängda kollegor på internwebben? Äääh.

Svar på tråden Är det rätt att mobba ut Tiger Woods?