Har en relation med en man, längtar efter den stora passionen, och kanske en annan kvinna?!
Hej!
Jag är en 28 årig tjej som lever i ett samboförhållande med en kille sedan 8 år. Vi har det stabilt med hus och sånt. Inga barn. Den stora passionen finns inte där och ibland saknas kär-känslorna från min sida. Jag har haft ett hemskt år med existentiell kris och depression, börjar komma tillbaka nu och hitta mig själv igen. Har länge längtat efter den stora passionen och drömmer även om att få pröva på att få vara med en annan kvinna. Har varit kär på avstånd i skolåldern i en tjej, men annars bara varit ihop och kär i killar. Verkar så himla mysigt och underbart att få vara nära och intim med en annan tjej. Har absolut ingen längtan efter en annan kille, är inte ens intresserad av att titta på andra killar, tjejer däremot tittar jag gärna på...
Men det känns som man bara inte bryter upp ett sånt här långt förhållande utan vidare, jag och min kille har ju skapat ett liv ihop och hans föräldrar är som en riktigt familj för mig. Men å andra sidan är det ju taskigt att vara ihop med honom om jag inte känner de rätta känslorna, är väldigt osäker på det. Kanske rätt, kanske inte, bryta upp eller stanna kvar?? Jag är ju fortfarande ung och man vill ju inte gå igenom livet ovetandes om hur det är, jag kanske skulle kunna drabbas av den stora passionen med en tjej?? Frågan är om jag kan dö som 100 år ex och aldrig aldrig ha fått testa hur det skulle vara??