Min mamma lägger sig i m in uppfostran och underminerar mig!!!
Min dotter är 3,5 år och i VÄRSTA trotsperioden.
Min dotter är 3,5 år och i VÄRSTA trotsperioden.
Det är lite samma sak för mig, om vi är och hälsar på min mamma och min son gör något han inte får och jag säger åt honom brukar hon göra det samtidigt som mig (om vi ser det samtidigt) och då snäser hon av mig och säger att hon säger åt honom nu. Vet inte riktigt hru jag ska hantera det då det ändå är i hennes hem.
Säg åt henne då, att sluta med det beteendet som du då hela tiden "misstolkar". Även om hon inte menar något med det (vilket nog inte är helt sant) så tar du illa vid dig och då är det INTE ok att bete sig som hon gör.
Be henne istället, om hon nu tycker att hon har råd om barnafostran hon gärna vill dela med sig utav, att göra det - vid ett tillfälle då barnen INTE är närvarande. Lite barnsnack mor och dotter emellan helt enkelt! Hon kan sedan tycka att du har hur fel som helst, det är dina barn och hon skall bemöta såväl dig som ungarna med respekt!
Jag har sagt till min mamma, många gånger. Hon säger bara: men det gjorde jag ju inte, du bara ser fel hos mig hela tiden ( vänder det mot mig) jag blir tokig på detta!