• Jennifer 060828

Vad gör ni på kvällarna när barnen somnat?

Tänkte bara höra vad ni ensamstående föräldrar brukar göra efter det att era barn har somnat?

Nu när det är så fint ute, så vill man gärna vara ute, gå ut och gå och njuta av solen på kvällen =)

Men det går ju inte, för det ska lagas middag och sen ska det sovas runt 19,30

Så vad gör ni när barnet/ barnen har somnat?

Jag sitter mest framför datorn eller tv:n, men det börjar ju så klart bli ganska segt det med.

• Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna när barnen somnat?
  • mamma hampus

Hejj

Jag skulle också vilja gå ut och gå men det blir att man fastnar lätt framför datorn,men hellre vill man ha lite energi till att greja lite i stället.Jag hänger mest här och på facebook,skulle vilja ha någon här på familjeliv som är också ensamstående och om man kan prata om allt möjligt..

• Jennifer 060828
    mamma hampus skrev 2010-05-02 20:49:25 följande:
    Hejj Jag skulle också vilja gå ut och gå men det blir att man fastnar lätt framför datorn,men hellre vill man ha lite energi till att greja lite i stället.Jag hänger mest här och på facebook,skulle vilja ha någon här på familjeliv som är också ensamstående och om man kan prata om allt möjligt..
    Du kan prata med mig :)

Jag har visserligen kille, men han har sina barn vv så vi umgås nästan aldrig på kvällarna.

Hur gammal är ditt barn?

Var bor du?
  • FrökenKanSjälv

Passa på och njut medans era barn sover på kvällarna! Mina är så stora att de är vakna lika länge som jag vilket innebär att det inte existerar någon som helst egentid. Fast å andra sidan så är de också så stora att de kan vara ensamma hemma om jag åker och handlar eller åker hem till en kompis några timmar, så jag ska inte gnälla för mycket.

• mamma hampus

Jo när det gäller egen tid blir inte så mycket,gossen vill gärna gå lägga sig när jag gör det och det blir väldigt sent..Men jag skall bita ihop och försöka att få det fungera här för det måste gå..går det för andra så går det för oss med..Sedan kanske det finns andra saker som jag vill att det skall gå bra med men sömnen är ju en av det viktigaste för barnen.

Det finns stunder man vill bara börja om allt från första början men det går ju inte att backa i tiden.Men jag trivs i att vara ensam mamma just nu det kommer stunder man vill så gärna hitta en karl som man kan göra familjen större.Alla kommer med barnvagnar eller gravidmagar ser så mysigt ut.Men när jag tänker efter så är det så skönt att kunna leva bara med gossen.Men det måste förbättras lite här hemma så båda kommer att må bra.Varje dag får man höra det 3 magiska orden som en mamma vill höra även om man har varit ovänner på dan får jag alltid höra när det är läggdags
    "Jag älskar dig mamma"

Men nu har jag fått lite mera ord ifrån min älskade son och det " Du är den bästa mamma jag har och jag älskar dig så mycket"Mina glädjetårar kunde inte vara borta kan jag lova.

Att vara ensam mamma som jag är kan vara underbart i bland,vi kan hitta på saker tillsammans bara vi 2.Ingen känner sig utanför eller inte sedd tillsammans så stöttar vi varandra,vi berättar allt för varandra.Om det kommer sådana ämnen som jag mår dåligt av som inte ett barn behöver lyssna på så brukar jag oftast prata med en vän som jag litar på eller så skriver jag ner det i bloggen.Önskar att jag kunde vara lite mer pysslig av mig för då skulle det vara kul och göra ett fint album till Hampus och ge honom det en dag då det är dags för honom att lämna mitt bo.Men det är så är lite tråkigt är att jag har inte så mycket bilder på honom när han var liten,men några i allafall jag får koperia dem och göra något fint sedan..Men det skall vara en överraskning.

• mia maria

TV'n, datorn eller telefonen! Eller så passar jag på att pyssla lite i hemmet med vad som måste göras.
    Jag tycker att det är enormt skönt med lite egentid på kvällen, efter att barnen har somnat!

• Lotten08

Städning/disk
    Hemmaspa med hårinpackning och ansiktsmask
    Tv/telefon/läser en god bok
    Facebook/msn o dyl
    Internetshoppar
    Bjuder över en vän på fika, kanon nu också när man kan sitta ute på balkong/uteplats t.ex.

Eller så går jag helt enkelt och lägger mig vid åtta-nio samtidigt som dottern! Kan vara skönt emellanåt :)

• Lotten08

4 mån, somnar vid 20 och vaknar vid 5-6.

• mia maria
    mamma hampus skrev 2010-05-03 23:18:58 följande:
    Hallå på erNär brukar era barn sova?Hur gamla är dem?
    Min 6-åring går o lägger sig vid 19.00 ca, o så läser vi saga, så han sover senast 19.30.
    Lillkillen som är 8 månader somnar oftast vid samma tid.
  • mamma hampus

Jag vill ju gärna att Hampus skall ligga i sängen runt halv nio och sova lite därefter men det skall jag försöka klara...

• msister

Pluggar, om samvetet fick välja. Datorn, om jag orkar. Tvn, tills jag somnar.

• MikuAndSaraLi

Jag skriver ner novellen jag har haft i huvet hela dagen, läser boken jag glömt bort, skickar mailen som måste skickas.
    Jag gör sånt som man egentligen tar för givet.

• rimmadlax

Diskar, städar, smaskar lite på godis och chips, tar en öl om det är helg, ser på tv, tvättar, surfar, letar efter nya jobb men passar också på att njuta och trivas och även sakna vuxet sällskap. Man hinner med mycket. {#lang_emotions_smile}

• Luzita

min son är 10 månader och lägger sig vid 19, somnar senast kl 20.
    Jag surfar, ser på serier, diskar, plockar undan, tar ett bad, tittar på tv, eller liknande.

Leonel 090722
  • kutiom

Studerar, sitter vid datorn, läser någon tidning och/eller städar. Dottern är fyra och somnar numera vid ca 21:00.

Jag hinner inte med tillräckligt!

• snöfall

Jag saknar också att kunna gå över till vänner på kvällarna, men har några vänner som fortfarande inte har barn så de är gulliga och kommer över på kvällarna ibland.
    Jag försöker få barnen att sova vid 7-8 tiden på kvällarna, men inte alltid som det funkerar, men det är så skönt att kunna sätta sig ner och njuta av tystnaden nån timme innan man somnar :)
    Barnen har de senaste veckorna inte velat somna snällt på kvällarna så just nu känner jag mig helt totalt slut, så igår kväll gick jag och la mig vid kvart över 9 för jag var så trött.

Men annars brukar jag fördriva tiden med att pyssla (just nu men nål-tovning och så håller jag på med scrapbooking). Älskar att pyssla och tycker om att testa och prova på allt möjligt.
    Sen läser jag mycket böcker, sitter vid datorn, diskar, plockar undan leksaker... städar, ser på tv.
    Har även börjar brevväxla med en mamma som bor i spanien som jag hittade här på familjeliv. vi har brevväxlat sen i höstas, roligt att få och skriva "riktigt" brev och inte bara maila!

• lliliot

Jag tycker det knappt finns någon tid över när Barnen somnat!
    Oftast somnar dom kl 19 o jag slummrar till minst 30min med dom.
    Sen är det städa efter badet, fixa disken o plock sen är jag heeeelt död. Antingen blir det tv eller surfa på iPhone.
    Har som regel att jag ska vara i säng kl 22.. (Slarvat lite med det nu på sommaren..)

Skulle gärna vara piggare på kvällarna så jag kunde pyssla med allt jag vill göra.
    Har tvillingkillar på 18månader som är tok vilda så är jämt för trött.

Jag saknar inte direkt någon man.. Utan mer sällskap ibland.

Svar på tråden Vad gör ni på kvällarna när barnen somnat?