• lillangel

Ni ensamstående på heltid,vad jobbar ni som/med?

LITEN NYFIKEN PÅ DET, JAG JOBBAR HAR NU EN VISSTIDSANSTÄLLNING SOM ÄR ÖVER SISTA JULI, JAG ÄR INTE SÅ OMTYCKT PÅ MIN ARBETSPLATS OCH KOMMER BLI TVUNGEN ATT PLUGGA VIDARE ELLER SÖKA NYTT MEN DE ÄR INTE SÅ ENKELT SOM ENSATÅENDE, JAG KAN BARA JOBBA DAGTID PÅ VECKODAGAR, ÄR USKA I BÅTTEN OCH HAR MEST ARBETAT MED FUNKTIONSHINDRADE.

kÄNNER MIG LESS NU PÅ ATT DET SKA VARA SÅ SVÅRT

DÄRFÖR KAN DE VA BRA ATT FÅ HÖRA LITE VAD NI ANDRA GÖR?!

• Svar på tråden Ni ensamstående på heltid,vad jobbar ni som/med?
  • Eisa
    lillangel skrev 2010-05-02 23:01:53 följande:
    spännande
    Ja fantastiskt
  • Cat3
    lillangel skrev 2010-05-02 22:47:37 följande:
    Jasså??? Har inte jag hört,snarare hört att de är just det man ska plugga.ja men va fan ska man bli när man blir stor då? Vart inne på barnskötare men de verkar vara en väldigt svår utbildning... trodde den skulle vara rätt "enkel" Men en vän till mig gär de och hon har de jätte svårt?? hmm!
    Nej du ska inte bli barnskötare men däremot förskolelärare. Det kommer det bli brist på enligt prognoser.

Du kan läsa om prognoser på www.ams.se
  • Tryfflan

Jag jobbar som läkarsekreterare/vårdadministratör och pluggar på halvfart distans till avancerad vårdadministratör.

Har en tjej på 7 år med enskild vårdnad, hon bor hos mig och har inget umgänge med sin pappa.

• lillangel
    Tryfflan skrev 2010-05-03 10:11:26 följande:
    Jag jobbar som läkarsekreterare/vårdadministratör och pluggar på halvfart distans till avancerad vårdadministratör.Har en tjej på 7 år med enskild vårdnad, hon bor hos mig och har inget umgänge med sin pappa.
    jag har funderat på läkarsekreterar utbildningen men de verkar vara svårt att komma in på den, man ska skriva personligtbrev väl om varför just JAG ska få den utbildningen?!
  • Majki01

har min son på heltid.. jobbar 8-9 timmar om dagen... sjukt sorligt.. men har ju inget val efter som jag måste försörja oss.. Jobbar på coop.

• lillangel
    Majki01 skrev 2010-05-03 16:46:40 följande:
    har min son på heltid.. jobbar 8-9 timmar om dagen... sjukt sorligt.. men har ju inget val efter som jag måste försörja oss.. Jobbar på coop.
    usch fan va jag lider med dig
  • lillangel
    Majki01 skrev 2010-05-03 16:46:40 följande:
    men vadå har du ditt barn på dagis 9 -10 timmar om dagen då?
  • Majki01

min son går dagis 8a till 5-6

• FrökenKanSjälv
    lillangel skrev 2010-05-03 20:56:22 följande:
    men vadå har du ditt barn på dagis 9 -10 timmar om dagen då?
    Det är normal tid för barn till heltidsarbetande föräldrar.
  • Majki01

men sen är mitt jobb så pass bra att jag och chefen har fixat mina arbetstider anpassat tilll dagis. Alla anställda i vår förening.. alltså i coop måste jobba någon dag varannan helg osv... men jag slipper ju sådant efter som jag jobbar fast tid 8a till 5-6 varje vardag.. medans andra går på varierat schema visa dagar börjar 9 till 2 andra dagar 2 till 7 osv osv...

• lillangel
    Majki01 skrev 2010-05-03 21:29:31 följande:
    men sen är mitt jobb så pass bra att jag och chefen har fixat mina arbetstider anpassat tilll dagis. Alla anställda i vår förening.. alltså i coop måste jobba någon dag varannan helg osv... men jag slipper ju sådant efter som jag jobbar fast tid 8a till 5-6 varje vardag.. medans andra går på varierat schema visa dagar börjar 9 till 2 andra dagar 2 till 7 osv osv...
    skönt att du kunde göra så
  • lillangel
    FrökenKanSjälv skrev 2010-05-03 21:27:06 följande:
    Det är normal tid för barn till heltidsarbetande föräldrar.
    Ja annars blir de inte en heltid !men ibland får man hjälp om man har den turen!
  • Majki01
    lillangel skrev 2010-05-03 22:05:09 följande:
    Ja annars blir de inte en heltid !men ibland får man hjälp om man har den turen!
    vad e det man ska få hjälp med? :S dagis är en bra hjälp? dagis finns liksom endast till för att kunna lämna sina barn när man jobbar så det är all hjälp man behöver?:S
  • lillangel
    Majki01 skrev 2010-05-03 22:06:36 följande:
    vad e det man ska få hjälp med? :S dagis är en bra hjälp? dagis finns liksom endast till för att kunna lämna sina barn när man jobbar så det är all hjälp man behöver?:S
    inget
  • IdaTörnrosa

jag jobbar inom vården och jobbar varannan helg och 8kvällar på sex veckor var av 3 är på helger. så säge 5 vardagas kvällar resten är dagtid. Jag har då släkt som ställer upp. men hade jag inte haft det så hade jag fått hjälp utav soc. att fixa en kontakt familj. har blivit erbjuden detta men har dock tackat nej då jag släkten som ställer upp när jag behöver ha hjälp. har ensamvårdnat utan umgänge nästan

• Frida73

Är utbildad civilingenjör och jobbar heltid som civilingenjör. Har flextider på jobbet och kan rätt fritt börja och sluta dagen som det passar bäst. Det var toppen under dagisåren att inte ha stressen att vara ett visst klockslag på jobbet.

• nycsthlm

Så hade vi det med innan jag började plugga. Känner med dig. Sonen var oftast sista barnet på dagis . Värst var känslan att bara få umgås med mitt barn 2.5h om dan. Innan jag började studera jobbade jag inom administration, kontorsråtta kanske man kkan kalla det .

Svar på tråden Ni ensamstående på heltid,vad jobbar ni som/med?