• MåBra

Hur hämnades du?

Har du hämnats på någon? En otrogen pojkvän, en vän som svikit dig, en orättvis lapplisa?
    Jag behöver bra historier till en artikel som jag skriver och vill höra dina erfarenheter om hämnd. Kändes det bättre efteråt eller fyllde inte hämndaktionen någon funktion?

Hör av dig till mig, antingen här eller på
    mbvik3@mabra.aller.se

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Hur hämnades du?
  • SilverEmma

Efter att jag fått reda på att fd sambon satt på en annan tjej i ett års tid så konfronterade jag honom hemma i lägenheten tillsammans med tjejen. (fick reda på det av henne) Sen slängde jag ut honom, ringde hem några kompisar som hjälpte mig flytta (hade packat under dagen då sambon var på jobbet) & messade honom sen att jag var klar & att han var välkommen hem igen. Lämnade honom med uppsägningstiden på lägenheten, billånet & inte speciellt mycket möbler då jag betalat för det mesta. Sen sydde jag in en räka i bilklädseln som måste ha luktat skit efter ett par veckor & doppade även hans tandborste i toalettstolen. Sen klippte jag sönder hans samling med porrtidningar efter att mina polare tagit vad dom ville ha.

Det var ett bra avslut.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Stårschan

Hämnd och hämnd. Mitt psykopatex vägrade släppa taget om mig när jag äntligen hade sparkat ut honom. Han skrev långa smäktande brev som pendlade mellan "jag kan inte leva utan dig" och "innan jag tar livet av mig ska jag se till att förstöra ditt liv". Jag hade högläsning av dessa brev i mitt kompisgäng på högskolan. Det kändes lite lagom elakt, och var ett sätt för mig att bearbeta och inte känna mig så ensam och utsatt. Vi satt och gapskrattade åt hur han uttryckte sig!

I think we've finally reached the point in our society where 'celebrity' just means 'mammal'.
  • Mandel

Jag har faktiskt inte utfört någon hämndaktion.
    Eftersom mina vänner med hull och hår svalde en annans vän lögner utan att fråga mig om det ens stämde så konstaterade jag snabbt att de ändå inte var några vänner att ha.
    Jag funderade på att kontakta dem och tala om allt som denna "vän" sagt om dem genom alla år, men jag hade aldrig någon lust att sjunka så lågt.

Så min enda form av hämnd är att jag lever ett bra liv där jag lyckats nå många av de mål som jag vet att mina gamla vänner vill nå, men de har fortfarande långt kvar innan de är där.
    Jag lyckas alltså bättre med mitt liv än de vilket är en ganska trevlig "hämnd".

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • linjes
    SilverEmma skrev 2010-05-04 09:07:31 följande:
    Efter att jag fått reda på att fd sambon satt på en annan tjej i ett års tid så konfronterade jag honom hemma i lägenheten tillsammans med tjejen. (fick reda på det av henne) Sen slängde jag ut honom, ringde hem några kompisar som hjälpte mig flytta (hade packat under dagen då sambon var på jobbet) & messade honom sen att jag var klar & att han var välkommen hem igen. Lämnade honom med uppsägningstiden på lägenheten, billånet & inte speciellt mycket möbler då jag betalat för det mesta. Sen sydde jag in en räka i bilklädseln som måste ha luktat skit efter ett par veckor & doppade även hans tandborste i toalettstolen. Sen klippte jag sönder hans samling med porrtidningar efter att mina polare tagit vad dom ville ha. Det var ett bra avslut.
    Ja det håller jag med om
  • MåBra
    Efter att jag fått reda på att fd sambon satt på en annan tjej i ett års tid så konfronterade jag honom hemma i lägenheten tillsammans med tjejen. (fick reda på det av henne) Sen slängde jag ut honom, ringde hem några kompisar som hjälpte mig flytta (hade packat under dagen då sambon var på jobbet) & messade honom sen att jag var klar & att han var välkommen hem igen. Lämnade honom med uppsägningstiden på lägenheten, billånet & inte speciellt mycket möbler då jag betalat för det mesta. Sen sydde jag in en räka i bilklädseln som måste ha luktat skit efter ett par veckor & doppade även hans tandborste i toalettstolen. Sen klippte jag sönder hans samling med porrtidningar efter att mina polare tagit vad dom ville ha. Det var ett bra avslut.
    HUR reagerade han?!!
  • SilverEmma
    MåBra skrev 2010-05-04 13:11:40 följande:
    HUR reagerade han?!!
    Hans min när tjejen stolpade in i lägenheten var obetalbar. Jag gav honom en sista chans att berätta om det var något han hade på hjärtat (hade misstänkt något ett bra tag men han nekade såklart alltid). Då han fortfarande inte förstod vad jag pratade om så kom tjejen in, hon väntade utanför tills jag gav en signal.

Han blev först helt ställd och fattade inte riktigt vad som hände, sen blev han förbannad & kallade henne en massa elaka saker...vilket mest var skrattretande. När hon väl gått så kände han sig nog mest förnedrad & arg av att ha blivit avslöjad & skällde lite på mig när jag mest stog & skrattade åt honom.
  • Mrs Charles
    SilverEmma skrev 2010-05-04 13:18:15 följande:
    Hans min när tjejen stolpade in i lägenheten var obetalbar. Jag gav honom en sista chans att berätta om det var något han hade på hjärtat (hade misstänkt något ett bra tag men han nekade såklart alltid). Då han fortfarande inte förstod vad jag pratade om så kom tjejen in, hon väntade utanför tills jag gav en signal. Han blev först helt ställd och fattade inte riktigt vad som hände, sen blev han förbannad & kallade henne en massa elaka saker...vilket mest var skrattretande. När hon väl gått så kände han sig nog mest förnedrad & arg av att ha blivit avslöjad & skällde lite på mig när jag mest stog & skrattade åt honom.
    Hon visste inte om dig heller antar jag?
  • MåBra
    SilverEmma skrev 2010-05-04 13:18:15 följande:
    Hans min när tjejen stolpade in i lägenheten var obetalbar. Jag gav honom en sista chans att berätta om det var något han hade på hjärtat (hade misstänkt något ett bra tag men han nekade såklart alltid). Då han fortfarande inte förstod vad jag pratade om så kom tjejen in, hon väntade utanför tills jag gav en signal. Han blev först helt ställd och fattade inte riktigt vad som hände, sen blev han förbannad & kallade henne en massa elaka saker...vilket mest var skrattretande. När hon väl gått så kände han sig nog mest förnedrad & arg av att ha blivit avslöjad & skällde lite på mig när jag mest stog & skrattade åt honom.
    Men var du fortfarande kär i killen? Kändes det inte jobbigt också, eller bara skönt?
  • SilverEmma
    Mrs Charles skrev 2010-05-04 13:22:07 följande:
    Hon visste inte om dig heller antar jag?
    Jo hon kände till mig & att han var sambo. Men han inbillade henne att det var henne han älskade & bara väntade på ett bra tillfälle att lämna mig. Men när hon insåg att det inte skulle hända (han hade det för bra ekonomiskt när vi bodde ihop) så bestämde hon sig för att berätta allt för mig i ett mail. Vi pratades sen vid i telefon och träffades sen för att prata igenom allt. Jag sa till henne att vi aldrig skulle bli polare men att det inte var henne jag var arg på, utan mest lättad över att äntligen få veta sanningen då jag som sagt misstänkt något väldigt länge. Jag fick även höra honom i telefonen när hon ringde upp honom med mig bredvid...så jag hörde honom säga att det var henne han älskade men dom var tvugna att ligga lågt ett tag då jag blivit så jävla misstänksam.
  • SuzR
    SilverEmma skrev 2010-05-04 13:45:05 följande:
    Jo hon kände till mig & att han var sambo. Men han inbillade henne att det var henne han älskade & bara väntade på ett bra tillfälle att lämna mig. Men när hon insåg att det inte skulle hända (han hade det för bra ekonomiskt när vi bodde ihop) så bestämde hon sig för att berätta allt för mig i ett mail. Vi pratades sen vid i telefon och träffades sen för att prata igenom allt. Jag sa till henne att vi aldrig skulle bli polare men att det inte var henne jag var arg på, utan mest lättad över att äntligen få veta sanningen då jag som sagt misstänkt något väldigt länge. Jag fick även höra honom i telefonen när hon ringde upp honom med mig bredvid...så jag hörde honom säga att det var henne han älskade men dom var tvugna att ligga lågt ett tag då jag blivit så jävla misstänksam.
    jag antar att det inte blev något mellan dom sen då alltså? vet du vad han och tjejen gör idag?
  • lkarlsson
    Sen sydde jag in en räka i bilklädseln som måste ha luktat skit efter ett par veckor
    Mitt första inlägg här på forumet blir "way to go" :)!
  • SilverEmma
    MåBra skrev 2010-05-04 13:44:08 följande:
    Men var du fortfarande kär i killen? Kändes det inte jobbigt också, eller bara skönt?
    Jag älskade honom, men då han fick mig att må dåligt i förhållandet så var det mest en lättnad. Jag fick äntligen en förklaring till mycket av hans beteende & insåg att det inte var mitt fel att vi hade det dåligt. Jag kämpade så länge för att få det att fungera & ändrade på mig så att han skulle vilja fortsätta vara med mig. Men visst sjutton var det jobbigt emellanåt...var bitter ett bra tag efteråt.
    SuzR skrev 2010-05-04 13:50:06 följande:
    jag antar att det inte blev något mellan dom sen då alltså? vet du vad han och tjejen gör idag?
    Hon gjorde väldigt klart att hon inte hade något som helst intresse av att fortsätta träffa honom. Han hade som sagt lurat henne också & hon trodde verkligen att han skulle lämna mig. Hon blev också gravid under deras förhållande & han hade varit helt galen på henne & sagt att hon förstörde hans liv om hon behöll. Hon gjorde visserligen abort men det var för hennes egen skull, inte för hans. Detta var samtidigt som vi försökte lite smått med att skaffa barn själva....
  • SilverEmma
    lkarlsson skrev 2010-05-04 13:55:14 följande:
    Mitt första inlägg här på forumet blir "way to go" :)!
    Just räkan är jag galet nöjd med! Jag såg honom komma i en ny bil en månad senare & har aldrig sett vår gamla bil igen.....
  • tamate

var inte så extrem som silveremma men när jag gjorde lumpen så hade jag även mitt första förhållande och när jag upptäckte att han hade en tjej som han lekte familjeliv med på vardagarna och mig när jag kom hem då och då på helgerna så berättade jag inte för honom att jag skulle åka hem en helg utan sa att jags kulle komma hem helgen därpå och sa att jag hade en överaskning till honom och sa att det passade att det var farsdag när jag kom hem. Låtsades att det var dålig täckning så han fick ingen chans att fråga vad jag menade och jag kvittrade på överlycklig. sedan när jag kom hem så åkte jag direkt och pratad med tjejen och hon hade 2 barn och visste inget om mig och hon och han hade dejtat ett tag. hans kulle till henne på kvällen så vi kom överrens om att jags kulle komam dit senare.
    Hon ringde och han blev minst sagt snopen när jag dök upp och jag behövde inte säga något utan hon gav honom en rejäl avhyvling och han satt bara och surade. Det som gjorde det hela värre var att min dåvarande svägerskas bror var där med sin fru och dom hade vetat om det länge, dom sprang nästan och gömde sig när jag kom in. Har aldrig sett någon skämmas så mycket som dom gjorde. 
    Tjejen och han var ihop ett bra tag efter denna händelsen och det är ju bra det funkade för dom, men jag skulle inte acceptera ett sådant beteende så jag var inte ens intresserad ava tt ta tillbaks honom eller hålla någon kontakt med honom. annars har jag kontakt med alla mina ex. 

Svar på tråden Hur hämnades du?