• glockenbach

tygblöja och bajskatastrof!!! hjälp

Jag vill så gärna använda tygblöjor. Men nu bajsade min enmånads dotter just i sin Bum Genius allt i ett- blöja och det läckte genom benet och kom bajs på hela henne och på babysittern. Jag blir  tokig: Vad gör jag för fel? Eller är det sådant man får svälja när man vill ha tygblöjor?
    Snälla hjälp mig, jag drar mig mer och mer för att låta henne ha tygblöjorna eftersom jag inte vill att det ska bli bajskatastrofer hela tiden! Har vikblöjor med ullytterbyxor och några BumGenius flip beställda också, funkar de bättre?

• Svar på tråden tygblöja och bajskatastrof!!! hjälp
  • Cocco

Det händer med alla blöjor även engångs. Det är viktigt att se till att de sitter tätt runt låren själv tycker jag det är lite svårt med AOI
    men som sagt alla blöjor läcker dåd och då

• Svana

Hade engångsblöjor med mitt första barn. De läckte många gånger, både ut vid benen och upp på ryggen, så det är nog inte tygblöjorna det är fel på. Så små bebisar har ju ofta så löst bajs så det är lätt hänt. Har köpt hem AIO-blöjor från popolini (strl S) og BumGenious och de ser ju precis ut som engångsblöjor så jag räknar med att de fungerar som det också :)

Svar på tråden tygblöja och bajskatastrof!!! hjälp