Ledsen, känner mig ensam...
.. egentligen helt utan anledning för ensam är jag inte...
Jag bor tillsammans med min sambo och vår son på 11 månader ute på landet. Jag har från början varit klar med att jag kommer INTE att klara av att vara hemma alltid med pojken. jag måste få komma iväg och träna och jobba. Det är mina hobbisar i livet. sambon har jakten som en stor hobby. Sonen tog flaska så när jag fick börja träna satte jag igång och kom iväg 2-3 ggr i veckan. När sonen var 6 månader började jag jobba 1-2 dagar i veckan. Dessa två sakerna är MIN tid och jag ÄLSKAR det.
MEN
Den senaste tiden har jag inte kunnat komma iväg o träna av olika anledningar. jobbet är ju kvar naturligtvis men träningen har inte blivit och jag blir så grinig utan den. Sambon har två hundar också, den mesta skötseln av dom ligger på mig. Vi har ett hus. jag städar, tvättar, diskar, putsar, tar trädgården själv. Då vi har våra hundar blir det ju också en del städning varje dag för att pojken inte ska få massa hår i munnen hela tiden. Så jag har en rutin med dammsugning varje dag, tar tio minuter. När jag åker till jobbet så lämnar jag hemmet i en viss kondition, när jag kommer hem är den i en annan. Varför kan inte han ta o försöka hinna me NÅGONTING i alla fall under dagen? Varför ska jag springa runt som en jäkla tossa o försöka hinna med allting under de timmar sonen sover middag?? och sen inte få komma iväg på min egna tid för sambon helt plötsligt har så förbannat mycke o göra efter jobbet...
Inte ens något mys i sängen blir det, så jag känner mig inte direkt uppskattad här hemma... känner mig bara ensam faktiskt... ensam om allt...
Så nu sitter jag här och försöker inbilla mig att ja ginte har en sambo, jag har en inneboende som lever sitt eget liv och kommer hem o äter och sover, klipper gräset när det är säsong för det. Då blir jag ju inte besviken för att jag, trots alla pratstunder, får ta hand om allt själv.... Det är det som retar mig... vi pratar om det, oj han ska bättra sig och så sitter man i samma jäkla sits i alla fall sen.
Vet inte om jag förväntar mig något svar av er egentligen, behövde bara ventilera mig lite...