• anna h29

Kan pergotime ge missvisande svar på fertilitetsmonitor?

Hej!

Har ätit 100 mg pergotime och använder Clearblues fertilitetsmonitor. Idag på dag 10 så får jag hög (läge 2 av 3 möjliga) och jag undrar om någon vet ifall pergotime kan ge falskt "högt" på monitorn?
    Frågade min sjuksköterska hos gynekologen idag men hon visste inte.
    Jag vågar ju inte tro på att jag faktiskt kommer ha en ägglossning och samlar därför så mycket fakta jag kan.

Kram och lycka till alla ni som försöker bli gravida!

• Svar på tråden Kan pergotime ge missvisande svar på fertilitetsmonitor?
  • annakohler

tog sista Pergotime tabletten onsdagen  så det är 8 dagar sedan nu...och 14-15dagar  sedan mens.. så det är ju ett tag sedan man blir tokig på allt faktiskt...

• anna h29

Dag 19 och fortfarande hög på monitorn. Kan knappt vänta till beräknad mens och att jag får ta ett gravtest. Vågar inte ta ett gravtest innan dag 28 för jag är så rädd att det ska vara negativt....

• plutten2012
    anna h29 skrev 2010-05-13 19:07:05 följande:
    Dag 19 och fortfarande hög på monitorn. Kan knappt vänta till beräknad mens och att jag får ta ett gravtest. Vågar inte ta ett gravtest innan dag 28 för jag är så rädd att det ska vara negativt....
    Jag hoppas så för din skull att du får ditt plus denna månaden. Jag hade nog oxå avvaktat o testat men förstår att det kliar i fingrarna. Visar den hög även idag?
  • anna h29
    plutten2012 skrev 2010-05-14 16:44:13 följande:
    Jag hoppas så för din skull att du får ditt plus denna månaden. Jag hade nog oxå avvaktat o testat men förstår att det kliar i fingrarna. Visar den hög även idag?
    Tack vad gullig du är. Ja, den visar hög även idag men aktiviteten har som sagt avtagit i nedre magen. Dock så inbillar jag ju mig att någonting händer där nere. Men det återstår att se om det är inbillning eller på riktigt.
  • annakohler

här har jag märkt av min ÄL rejält idag....kan det vara ägget som har släppt?? för det gör rejält ont i livmodern....

• anna h29
    annakohler skrev 2010-05-14 19:41:16 följande:
    här har jag märkt av min ÄL rejält idag....kan det vara ägget som har släppt?? för det gör rejält ont i livmodern....
    Härligt! Jag tolkar all smärta i detta stadiet som bra smärta {#lang_emotions_laughing}.
  • annakohler
    anna h29 skrev 2010-05-14 20:20:32 följande:
    Härligt! Jag tolkar all smärta i detta stadiet som bra smärta .
    nu när jag o sambon myste precis så försvann smärtan nästan helt
  • anna h29

Detta är inte klokt - idag missade jag testtiden igen (tom kl 9 på morgonen), för andra gången under denna cykel. Vår dotter brukar ju ALLTID vakna tidigt och hon babblade väl lite vid 5,30 men sen måste hon somnat om som en stock, och jag med. Fast det var ju skönt att sova.

Jaja, det bekymrar mig inte så mycket att jag inte fick testa idag. Dock så fick jag för mig att göra ett gravtest fast det egentligen är BIM -7. Helt lönlöst förstår jag ju eftersom det är oerhört liten chans att det skulle synas med kvällsurin så långt innan BIM. Men efter en god öl till kvällsmaten så flög det bara i mig att jag ville testa. 
    Har fortfarande samma känsla av att det är något i livmodern men är samtidigt livrädd för om det "bara" är pergotime-känningar jag har. Jag vet ju inte riktigt vad det är jag känner.
  • annakohler

har man tillräckligt med hcg i urinen så ska man kunna testa med kvällsurin det gjorde jag med andra barnet....men nu är du på BIM-7 annah så du ska nog vänta till bim-4 i alla fall

• anna h29

Det kliar så i fingrarna på mig så jag blir alldeles galen. Vill testa nu igen fast jag vet att det knappt är lönt. Det fortsätter att köra i magen på mig i alla fall - gud vad jag hoppas att jag inte bara är skengravid.

Monitorn visar hög även idag (tror det är dag 22). Hur tidigt har ni testat och det har visat något?

• anna h29

Och idag är allt kolugnt i magen. Märkligt. Monitorn visar fortfarande på hög.

Jag tror att jag inte är gravid och att kramperna i magen har varit ifrån pergotime. Eller så är det bara ett försvar för jag vågar inte hoppas för mycket. 
    Har köpt ett clearblue grav-test idag och ska testa på söndag har jag tänkt.
  • anna h29
    plutten2012 skrev 2010-05-05 16:51:24 följande:
    Ja så var det för mig. Min visade HÖG redan på dag 10 och fortsatte så att göra t.o.m dag 25. Dock testade jag parallellt med andra ÄL-test de dagarna som jag tyckte jag kände något misstänksamt i tjejmagen. Jag fick tyvärr inget utslag på dem. Vi körde på med sex varannan dag för att endå inte missa en ev chans. I måndags var jag o tog blodprov för att kolla om ÄL skett. Jag väntar fortfarande på ett samtal från läkaren ang. provsvaret.... Det ska bli intressant o se hur din monitor beter sig nu när du äter pergo. Fortsätt gärna o meddela vad den visar....
    Har du fått något svar än på om du haft ägglossning? Vilken dag i cykel tog du blodprov? Är det ett prov eller flera? 
  • anna h29
    annakohler skrev 2010-05-14 19:41:16 följande:
    Hur går det för dig? 
  • plutten2012
    anna h29 skrev 2010-05-23 21:23:57 följande:
    Ja jag fick hem brev från min läkare som sa att ägglossning antagligen inte hade skett. Jag tog ett blodprov på dag 25. Man ska ta provet 1v efter då man tror sig haft ÄL.

Hur går det för dig? Hur har monitorn visat? Vill den att du fortfarande ska lämna test?
  • anna h29
    plutten2012 skrev 2010-05-24 13:10:10 följande:
    Ja jag fick hem brev från min läkare som sa att ägglossning antagligen inte hade skett. Jag tog ett blodprov på dag 25. Man ska ta provet 1v efter då man tror sig haft ÄL. Hur går det för dig? Hur har monitorn visat? Vill den att du fortfarande ska lämna test?
    Hjälp - då man tror sig haft ägglossning. Det bullrade ju i min mage i flera veckor, svårt att veta. Monitorn visade hög dag 10-25 ungefär och sen gick den ner på låg. Den begär inga fler test from när jag gick ner på låg. 

Är idag på dag 32 (tror jag) och än har det inte kommit någon mens men jag tror heller inte att jag är gravid (har givetvis testat flera gånger). Så det blir nog till att ringa doktorn igen för en ny tid. :(
  • MD77

Jag har testat monitorn denna månad, jag har också ätit pergo, och den gick aldrig upp på max. Jag testade med CB´s digitala också vilka visade ÄL under 2 dagar. Konstigt att monitorn aldrig visade max...den har varit på hög sedan dag 15 och är det fortfarande trots att ÄL är över.

Hoppas, hoppas, hoppas!
  • anna h29
    MD77 skrev 2010-07-12 08:02:32 följande:

Jag har testat monitorn denna månad, jag har också ätit pergo, och den gick aldrig upp på max. Jag testade med CB´s digitala också vilka visade ÄL under 2 dagar. Konstigt att monitorn aldrig visade max...den har varit på hög sedan dag 15 och är det fortfarande trots att ÄL är över.

Jag har nu kört ytterligare en månad med monitor efter dubbel kur pergotime. Den gick aldrig upp på max och låg på hög dag 9-24. Jag var dock tvungen att nollställa monitorn denna vända då jag haft en paus. Men jag hoppas på en spontan mens i alla fall (tror tyvärr inte jag är gravid då mannen arbetat borta då det bullrat som värst i magen=förhoppningsvis ägglossning?) så att jag kan fortsätta med monitorn och att den kan ha min förra månad i minne.

Jag har också testat med andra ältest, dock inte clearblue utan billiga testers stickor. Lite svåra att avläsa faktiskt.
  • anna h29
    plutten2012 skrev 2010-05-12 15:12:50 följande:
    anna h29:
    hur går det med monitorn? visar den fortf HÖG eller har den gått upp på MAX??
    Ingen bäbis här och inget max på varesig montior eller stickor. Nu ska jag nog börja äta p-piller igen under tre månader och sen se vad som händer. Det var så dottern kom till, direkt efter p-pillerstopp. Då är östrogennivåerna uppe på topp och det verkar vara gynnsamt för min fertilitet.

Hur går det för er andra?
Svar på tråden Kan pergotime ge missvisande svar på fertilitetsmonitor?