Sydstatsflaggan?
Vad tänker du om du ser en sydstatsflagga hos några du känner/besöker?
Har du varit med om det och vad gjorde du?
Vad tänker du om du ser en sydstatsflagga hos några du känner/besöker?
Har du varit med om det och vad gjorde du?
Jag ser inget fel i att folk har den, gnäller heller inte på vad folk har hemma.
Min spontana tanke är "white trash" om de jag är hemma hos är helsvenskar.
Är det amerikanare med den flaggan är min spontana tanke "sydstatsbor".
men vem umgås med raggare liksom
Jag tänker att de kanske varit i Texas eller nåt. Jag köpte en skottsk flagga när jag var där... Fast den är undangömd i en garderob så det var visst lite onödigt.
Jag har faktiskt aldrig träffat nån som har den hemma... Tycker det är lite töntigt att ha en flagga som väggbonad. Häng upp den i en flaggstång istället
Raggare eller knuttar
Jag tror inte att sydstatsflaggan i sig representerar rätten till slaveri/rasism eller vad man nu vill kalla det, men jag tror att de som använder den flaggan använder det i det syftet, alltså att ge flaggan en rasistisk symbol.
Så om jag såg flaggan hemma hos någon skulle jag uppmärksamma vem ägaren är istället och vad för åsikter han har.
Vad är det för fel på sydstatsflaggan? Visst är Ku Klux Klan ett snävt intolerant grupp men bra nog så tog David Duke avstånd från gruppen. Kanske har han en chans att bli USA:s president, kanske inte men tar vi bort hans förflutna så talar han i alla fall någorlunda vettiga saker. Och det där med sydstaterna och slaveri! Jo Jag har läst om att Abraham Lincoln hade en plan på att återföra dom svarta slavarna därifrån tillbaks till Afrika som en ren barmhärtighets åtgärd vilket dock uteblev p.g.a attentatet på teatern. Det var fel i första hand att ta kål på alla indianerna och sedan mer eller mindre ersätta dom med slavar från andra sidan Atlanten om Jag säger Min ärliga åsikt. Man ska ej begå övergrepp mot Naturen!