• Urtica

INGEN blöja klarar dessa mängder!

Hjälp!

Vår lilla tjej på 10 veckor har nyligen gått från ett konstant småbajsande till ett kaskadbajsande varannan till var tredje dag. Jag använder både tygblöjor och engångs, men det finns inte en blöja i världen som kan ta emot de här mängderna! Idag fyllde hon en blöja till brädden. Jag skämtar inte, precis hela blöjan var full och det fullkomligt skvalpade i den. Det är tillräckligt jobbigt med dessa olyckor hemma när flickstackaren har bajs från armhålorna till knäna, och ännu värre när vi är ute så klart. Är vi hemma hos någon går det att lösa, men att fixa detta i ett ofentligt skötrum är rena helvetet. Hur tusan ska jag göra? Som det är nu får jag planera allt efter när lillan bajsade senast, och det är inte alltid det går heller tyvärr.

Kanske ska börja med dubbla blöjor när vi är ute? Fullkomligt packa in henne i blöja? Det lär ju knappast bli mindre bajs heller.

Tacksam för tips, förslag och uppmuntran! :)

• Svar på tråden INGEN blöja klarar dessa mängder!
  • lia76

Har du testat med en storlek större på blöjorna?

(=
  • kaksmulan

Jag vet hur det är! När Felixen var i den åldern bajsade han bara en gång i veckan och när det var dags för det så var det bara att stanna hemma. Han fick gå naken hela dagen och jag lade handdukar i sängen när han sov och i soffan om han satt där. Allt för att hindra bajsmängderna som kom!

Jag tror inte att det finns så mycket du kan göra mer än att prova andra blöjsorter och storlekar...

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • Urtica
    lia76 skrev 2010-05-05 13:43:34 följande:
    Har du testat med en storlek större på blöjorna?
    Hehe, jodå! Fast jag behöver snarare en spann än en blöja känns det som :)
  • augustisten

Jag hade också det problemet med min pojke...

När vi var ute brukade jag se till att ha med helt ombyte, handduk och plastpåsar. Bajsade han klädde jag av allt och stoppade i plastpåsen och så höll jag honom över handfatet och tvättade hela honom innan jag torkade av och satte på helt rent.

Enda gången det blev riktigt besvärligt var på en toa utan varmvatten... han var inte så glad åt att tvättas iskallt, men det gick det med - den gången använde jag upp nästan ett helt paket tvättlappar istället :)

• Urtica
    kaksmulan skrev 2010-05-05 13:44:43 följande:
    Jag vet hur det är! När Felixen var i den åldern bajsade han bara en gång i veckan och när det var dags för det så var det bara att stanna hemma. Han fick gå naken hela dagen och jag lade handdukar i sängen när han sov och i soffan om han satt där. Allt för att hindra bajsmängderna som kom! Jag tror inte att det finns så mycket du kan göra mer än att prova andra blöjsorter och storlekar...
    Misstänkte att det är så illa. Ja frotté kan jag ju köra med hemma, ju fluffigare desto bättre.

Hur länge fick ni stå ut innan det blev bättre?
  • Urtica
    augustisten skrev 2010-05-05 13:49:22 följande:
    Jag hade också det problemet med min pojke... När vi var ute brukade jag se till att ha med helt ombyte, handduk och plastpåsar. Bajsade han klädde jag av allt och stoppade i plastpåsen och så höll jag honom över handfatet och tvättade hela honom innan jag torkade av och satte på helt rent. Enda gången det blev riktigt besvärligt var på en toa utan varmvatten... han var inte så glad åt att tvättas iskallt, men det gick det med - den gången använde jag upp nästan ett helt paket tvättlappar istället :)
    Jag har inte lyckats lära mig att tvätta henne i handfatet än, fast iofs hatar hon oftast att tvättas hur jag än gör. Blir alldeles kallsvettig varje gång vi måste ta oss igenom det.

Kanske ska börja bära med mig engångsförkläden också. Inte helt ovanligt att jag behöver ett ombyte jag med :)
  • augustisten
    Urtica skrev 2010-05-05 13:58:42 följande:
    Jag har inte lyckats lära mig att tvätta henne i handfatet än, fast iofs hatar hon oftast att tvättas hur jag än gör. Blir alldeles kallsvettig varje gång vi måste ta oss igenom det. Kanske ska börja bära med mig engångsförkläden också. Inte helt ovanligt att jag behöver ett ombyte jag med :)
    Jag jobbade inom vården ett tag och då hade vi plastförkläden, handskar och gummistövlar då vi behövde "sanera" någon helt. Det kanske vore något :)
  • Urtica
    augustisten skrev 2010-05-05 14:49:36 följande:
    Jag jobbade inom vården ett tag och då hade vi plastförkläden, handskar och gummistövlar då vi behövde "sanera" någon helt. Det kanske vore något :)
    Ja det låter något det :)
    Och kanske högtryckstvätten till badrummet efteråt!
Svar på tråden INGEN blöja klarar dessa mängder!