Ensamstående på Åland
Flyttade med mina två barn i mars till Mariehamn, och är nu på jakt efter fler ensamstående mammor som bor i närheten. Skulle vara trevligt att hitta nya bekantskaper!
Dottern min är 3 år och sonen är 7 månader gammal.
Flyttade med mina två barn i mars till Mariehamn, och är nu på jakt efter fler ensamstående mammor som bor i närheten. Skulle vara trevligt att hitta nya bekantskaper!
Dottern min är 3 år och sonen är 7 månader gammal.
Hej :) Bor TYVÄRR inte på åland men är där varje sommar då vi har ett hus där :) är ensam med min son som blir 2 år i sommar.. Mariehamn är ju inte så jätte stort så vi kanske stöter på varandra i sommar när jag är där :P vem vet.. Tycker du gjort helt rätt i att flytta till en sån vacker stad.. skulle verkligen vilja bo där jag också :)
Men jag träffas gärna ändå även fast jag inte bor där :) Är ju där ca 2 veckor i sommar så det vore trevligt att träffas :) Känner typ inga på åland så brukar ha lite tråkigt när jag är där med sonen :P de enda jag känner är min mormors släckt som bor där men dom är typ gamla :P
jag är ålänning, dock inte ensamstående. har en son på 4 månader :)
Vad trevligt att nån har hittat min tråd!
Carro: träffas gärna, alltid kul med nya bekantskaper! var bor du när du inte är på Åland då?
Kramkalas: Inget krav egentligen på att vara ensamstående.. :) blev nu bara att jag skrev så i min jakt på nya vänner
Jag bor i Västernäs, var bor ni andra?
jag bor ute på landet, i jomala o har hästar o katter
jag har tre stycken. en stor o två shettisar. Dock är de inte riktigt barnvänliga just nu. Ena shettisen funkar inte som ridhäst o den andra shettisen har jag precis fått hem från fodervärden, halt tyvärr så måste ha henne hemma ett tag för att se hur det utvecklar sig o se om hon blir bättre.
Vet inte riktigt någon annan som har barnvänliga hästar så här på rak arm. Men ska fundera lite :)
kikade på din profil TS, min sambo tyckte han kände igen barnets far, va heter han?
Jag är inte heller ensamstående (har dock varit för 5 år sen) men jag tittar in ändå. Vi hängde ju i ålandstråden förr men den verkar ha dött ut helt. Jag har en islänning som jag köpte för 1,5 vecka sen. Hon har tidigare gått på ridskola och då även varit med på nybörjarlektionerna utan problem. Inne i ridhuset går det bra och då har min 7 åriga dotter fått rida själv medans jag gått brevid utan att hålla i. Utomhus fungerar hon hyfsat men testar en del så där passar det nog inte så bra att ha en 3 åring på ryggen just nu, jag skulle iaf inte låta min 3 åring sitta på då. Hon har aldrig gått själv tidigare så därför testar hon en del, speciellt i början av turen.
va roligt! om hon ä så hästintresserad kommer nog intresset att hålla i sig! o betydligt värre fritidssysselsättningar finns de! alltid i stallet om hon inte är hemma typ :)
Hej hej!
Jag bor heller inte på Åland som Carro, men har stuga där och är där lite då och då. Och på sommaren är jag nog där 3-4 veckor. Har nu varit där de senaste 2 helgerna. När jag är på Åland håller jag till i Sund.
känner mig lite oaktiv.. har inte internet hemma ännu så kan inte kolla familjeliv så ofta :(
nån som har lust att träffas nån dag o hitta på nåt?
Nu har jag skapat en ny Ålandstråd! Välkomna dit!
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m53110395.html
Hejsan!
Jag är ensamstående, bor ute i Godby, tror jag träffat dig hos Linda?
Tänkte bara tipsa att det finns Pusselfamiljen där man kan träffa andra ensamstående, googla så hittar du säkert deras hemsida
Jag far inte dit mera för jag kände att det inte riktigt var min grej med föreningsliv, men det kanske kan vara nåt för dig iaf Är du "deltidsensamstående" (vv eller liknande) så hittar du helt säkert folk i samma situation där