• Aleexii

PCO/Primolit

Hejsan, jag har precis börjat med primolut- nor för att få igång min mens eftersom jag har PCO och får inte min mens som den ska. Och jag vet dels inte heller om jag får eller har någon ägglossning. Jag och min sambo har försökt i 9 månader, utan att lyckats. Jag är 20, och han med. Vi har varit tillsammans i 3 år. Känns som jag inte vet hur jag ska gå tillväga.

Min fråga till er är:
    Hur länge måste jag äta primolut-nor för att sen kunna gå till gyn och be om pergo?

Skulle verkligen uppskatta något svar eller om någon är i samma sits som mig!:)

Kram!

• Svar på tråden PCO/Primolit
  • liar

Jag har för mig att jag åt Primolut i 2 månader innan jag fick Pergo - det var inte länge i alla fall.

• Aleexii
    liar skrev 2010-05-07 14:11:24 följande:
    Jag har för mig att jag åt Primolut i 2 månader innan jag fick Pergo - det var inte länge i alla fall.
    Okej, tack för svaret!
    Vet du hur mycket pergo kostar?
  • bollanmollan

pergo är inte så dyrt, minns inte exakt men runt 80kr asken.

• Aleexii
    bollanmollan skrev 2010-05-07 16:18:06 följande:
    pergo är inte så dyrt, minns inte exakt men runt 80kr asken.
    Va ere sant?! Jag läste att det kostade runt 800 kr :O
  • liar

Minns också att det inte var dyrt

• Swweetiie

Enligt apoteket's hemsida.
    81:-

Jag fick pergo utskrivet omg, då jag begärde att de skulle kolla om jag hade egen ägglossning eller inte. Vilket jag inte hade...

• Lille Gris

Det beror på var du går. En del gyn får/vill inte skriva ut ägglossningsstimulerande läkemedel utan får endast hjälpa till med att framkalla blödningar och hoppas att kroppen dras igång på köpet. Funkar inte det hänvisar de istället till en riktig fertilitetsutredning på närmaste kvinnoklinik.
    Så jag tycker att ni borde söka till en sådan istället, en fertilitetsutredning som par. Då kollas även killen samtidigt så att ni inte slösar en massa tid på att testa sånt som kanske inte funkar.

• Aleexii
    Swweetiie skrev 2010-05-10 10:17:47 följande:
    Enligt apoteket's hemsida. 81:- Jag fick pergo utskrivet omg, då jag begärde att de skulle kolla om jag hade egen ägglossning eller inte. Vilket jag inte hade...
    Kollade de oxå på apoteket och kosta 81 kr.
    Fan va skönt att de är billigt! Är en ask för en månad?
Svar på tråden PCO/Primolit