• mamma till tre busungar

Min fördomsfulle svärfar. Hjälp!!!

Nu behöver jag hjälp! Med argument i en diskussion med min svärfar!

Jag lever med en man och vi har tre gemensamma barn. Vi hamnade en diskuission om sexualitet och vad barn ska veta och inte veta.

Han tycker att:

-barn inte behöver veta att det finns något annat än att pojkar tycker om flickor och vice versa. Får de veta det så kanske de börjar fundera i konstiga tankebanor och då vet man ju aldrig hur det blir.

- träffar man en annat barn med två mammor eller två pappor så kan man ju kanske skoja bort det och säga att den ena föräldern klätt ut sig. Det tycker jag var så absurt att det var roligt.

-om barnet ger uttryck för ett tycke för det egna könet så skall man föörsöka undertrycka och avstyra detta.

-homosexualitet är mer socialt betingat än uttryck för egentliga skillnader. Uppmuntras det inte så kan det avstyras.

-man ska fördöma ev onani hos barn. Så var det när han var barn och det var ju bra eller nåt.....

Behöver jag nämna att vi inte delar åsikter. Hjälp mig med slagkraftiga argument nu! Så att jag kanske kan få honom på i alla fall lite bättre tankar.

Undrar förresten vad han skulle tycka om han visste hur mycket hans son uppskattar analsex, prata snusk och att fista mig.....

• Svar på tråden Min fördomsfulle svärfar. Hjälp!!!
  • Jennifer69

Varför?

Har lite svårt att ta inlägget på allvar... du behöver väl inga argument?

Han lär ju inte ändra sig... skulle inte ens bemöda mig med att prata med honom detta.

• holi

Min spontana känsla: varför lägga tid på en sådan här gammal stofil? Självklart är hans argument bara tecken på hans egen inkompetens.

Och varför skulle man inte vilja uppmuntra barn att bli homosexuella rent utav? Det är ju inget second-best, utan tvärtom jätte-bra!
    Om jag hade kunnat välja att bli homo eller hetero hade jag valt att bli homo. Det är superbra, jag är väldigt lycklig med att vara homo, och det är inget mer att säga om det.

Suck, gamla stofiler.

/Holi

• Gaytjej
    Nä, den här herrn verkar inte vara lönt att tjafsa med, han har ju fastnat i vinkelvolten fullständigt! Har han inte lyckats påverka sin son till att tycka likadant som han själv så är det ju bara till att gratulera (oss andra då!) och vara tacksamma över det.
    Men jag är glad att du ändå har försökt! Men lägg krutet på vanliga dödliga som fastnat i heteronormen, det behövs det också ska jag säga!
    PS Kolla sagorna, t ex 'Prinsessan Kristalla', i länken nedan!
  • Emilia75

Jag håller med föregående talare, din svärfar har så konstiga åskiter att det inte ens går att resonera med honom. Så fruktansvärt sorgligt, hoppas han inte smittar av sina inskränkta tankar till barn och barnbarn. Jag blir livrädd när jag läser vad han sagt. Det är skrämmande att en människa år 2010 tycker att homosexualitet är något konstigt och att det är något man uppmuntras till och måste försöka skaka av sig...

Varför denna enorma rädsla kan man fråga sig?

Jag tycker att du ska kolla in sagan om Jösta och Johan, som Sagolikt Bokförlag ger ut. Den handlar om två homosexuella giraffer som vill ha ett litet barn... Söt och rolig historia, men för honom kanske det är en riktig rysare..?!!

www.smakprov.se/smakprov/Josta-och-Johan-Anette-Skahlberg_9789197892704

/Emilia

Varför välja en färg när man kan välja regnbågens alla färger..?!
Svar på tråden Min fördomsfulle svärfar. Hjälp!!!