• Weezy

Vilken sorts blöja köper ni..

Ja vilken typ använder ni och varför.
    Är det priset?
    Funktionen?
    Att just din inte läcker
    Inga utslag

dela med er ....

Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-09 10:52
    Självklart stavade jag fel på Libero.. alltså Libero och inte Libera...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken sorts blöja köper ni..
  • SaltNapp
    Hhelena skrev 2010-05-11 08:44:42 följande:
    Det viktigaste för oss är att de passar bra och är parfymfria.
    parfym..är det parfym i blöjorna? hjälp!
    gasch så mycket man itne vet.. :S
  • Hhelena
    SaltNapp skrev 2010-05-11 09:25:26 följande:
    parfym..är det parfym i blöjorna? hjälp!gasch så mycket man itne vet.. :S
    Jag blev helt paff också, fick slänga bort ett helt paket Pampers. Tyckte inte alls om att min lillkille luktade parfym och inte bebis... Efter en natt med blöjan luktade dessutom hela sovrummet parfym.
  • cocos87
    Hhelena skrev 2010-05-11 10:06:12 följande:
    Jag blev helt paff också, fick slänga bort ett helt paket Pampers. Tyckte inte alls om att min lillkille luktade parfym och inte bebis... Efter en natt med blöjan luktade dessutom hela sovrummet parfym.
    Va? Det har jag aldrig märkt och nu är lillbruden snart 1år!
    Nathalie 090607, BF 101029
  • Hhelena

Hmm... vi bor utomlands... Kollade lite. Här säljer de "active baby" inte "active fit"... Hmm igen... Vi köper Premium bara för att slippa parfymen och det är ju så lagom billigt. Skit!:)

• brünnhilde
    cocos87 skrev 2010-05-11 10:21:37 följande:
    Va? Det har jag aldrig märkt och nu är lillbruden snart 1år!
    Jo, pampers är fulla med all sorts skit. Men Libero är parfymfria tror jag.
  • JWM

libero & ica tillverkas i samma fabrik av samma material

bara olika bilder o förpackningar i slutet!

• cocos87
    brünnhilde skrev 2010-05-11 10:31:08 följande:
    Jo, pampers är fulla med all sorts skit. Men Libero är parfymfria tror jag.
    Men usch då, grejen är att vi inte kan byta (vi har försökt) eftersom tösen blir illröd i rumpan av alla andra blöjor.. 
    Nathalie 090607, BF 101029
  • brünnhilde

Har ni provat att öppna en använd pampers? Fullt med sådana där gelépluttar som det är i alwaysbindor. Inte speciellt naturligt.

• pandyb

Här använder vi bara Pampers trots parfymen!

Vår lillkille kissar ENORMT mycket om nätterna, alla andra blöjor läcker. Pampers BabyDry är den enda som håller hela natten!

Är så glada att ha hittat en som fingerar efter att få gå upp vid 3 tiden vbarje natt o ta hand om en iskall och nerkissad mycket ledsen kille...

Nils 090419 *mammas prins*
  • MissMurrig

Använder mest pampers, eller libero. Men jag föredrar de märkena... vet inte varför egentligen. Provade Huggies en gång för de var billigare, men gillade inte dem, det kändes som om de skavde. Libero skavde när han var liten, tejpen var så hård och gick emot låret, men nu är det bättre, kanske för att vi använder byxblöjor mest :-S Men Pamper gillar jag ganska mycket, de är tunnare och mjukare, bebisen får inte världens största rumpa, men Liberos byxblöjor är bättre än pampers, pampers har läckt ibland.

Men oftast köper vi de blöjor vi har rabattkuponger på!
  • Hhelena
    fotbollsfru skrev 2010-05-11 15:47:41 följande:
    Enl. Pampers hemsida så innehåller de INTE parfym eller konserveringsmedel. Dock har vissa blöjor ett vaselinbaserat ytskikt (parfym - och konserveringsmedelsfritt)www.pampers.se/sv_SE/msFAQ
    Det här är texten i länken:

"Några Pampers-varianter har ett hudvårdande ytskikt som innehåller en liten mängd (mindre än 0,3 gram per blöja) petrolatumbaserad (vaselinbaserad) formula som bidrar till att ytterligare skydda huden i blöjregionen. Det hudvårdande ytskiktet innehåller varken parfym eller konserveringsmedel."

Vi köpte Aloe Vera varianten och den luktar definitivt som om det vore parfym, sen om lukten kommer från en "formula" eller tillsatt parfym är lika illa för mig. Det är den starka doften jag är emot.
  • fotbollsfru

Håller med! Men doften kommer tydligen inte av parfym. Det kan ju vara den naturliga doften av A V....Vad vet jag...

Jag bara varit inne och läst på deras hemsida för skojs skull; eftersom jag hade helt klart för mig att de INTE innehöll parfym/konserveringsmedel.

Mamma till Saga 090421
  • Idamamman

Tygblöjor! Billigt, miljövänligt, enkelt och så slipper lilltjejen sin svamp. Av engångsblöjorna tycker jag libero är bäst.

Svar på tråden Vilken sorts blöja köper ni..