Vi hade också fördelen och lyxen och samtidigt jätteproblemet att kunna välja... Valde till slut bort Nigeria till förmån för just Colombia, så jag är såklart extremt partisk.
Med detta sagt har jag några frågor:
Hur mycket äldre än 39 är din man? När blir han äldre än 39? Vi hann precis fylla 39 just i samband med att papperen godkändes i landet och det var inga problem; vår son var 9 månader när vi fick BB.
Hjärtat längtar skrev 2010-05-09 22:22:23 följande:
Efter vad jag har fått uppfattning om tar det lång tid att få BB i colombia, vet inte om jag har fel.
Det kan man inte säga kategoriskt; vi fick BB två månader efter att papperen var skickade. Det var i dec -09 (pappersskick) resp feb -10 (BB). Via privata barnhem.
morgonsolan skrev 2010-05-11 11:41:37 följande:
Men om ni inte är så långt fram än i Koreakön så skulle jag at det säkra före det osäkra och tacka ja till Colombia. Då får du ju dessutom en lååång vistelse i det häftiga landet, och det tror jag är ett stort plus! 
Nja, nu ska vi inte överdriva!

(Tycker jag som fick mersmak och bara vill tillbaka!) Jämfört med exempelvis Kenya är vistelsetiden en spott i underversum!

Flyter allt på kan man vara hemma igen på 6--7 veckor, det är väl inte "lååång" tid, tycker inte jag i alla fall!

en glad skrev 2010-05-09 18:40:36 följande:
Enkelt val - Korea! Ett land där det är känt att barnen mår bra ....
Nu blev jag jättenyfiken. Till skillnad från ...? Jag är uppriktigt intresserad alttså, har inte hört något speciellt om hur barnen från Colombia mår, men upplys mig gärna.