Aha! Då siktar vi nog in oss på taxi. Skönt att ha det klart.
Bugibba square ska jag lägga på minnet! Borde inte lligga så långt ifrån vårt hotell tycker jag. När jag tittar på vårt hotell från "google maps", ur översiktsbildsperspektiv eller vad man ska säga, så ser jag inte alls så många restauranger runt om? Men de kanske också finns vid Bugibba square? Det ska iallafall finnas en fin strandpromenad utanför hotellet, har vi lite tur så kanske det finns restauranger och barer där.
Åter - tack snälla för all info!! 
AnnamedAochJ skrev 2010-06-15 19:12:05 följande:
Qawra är en del av Bugibba/St pauls bay. Att ta sig dit från flygplatsen är bäst med taxi, ska ni åka buss måste ni först åka till valletta och byta där. Lokalbussarna funkar rätt bra men det är himla svettigt på sommaren. Det är inte riktigt sant att det kostar olika vart bussen går, däremot finns det några "direktlinjer" från sliema till sandstränderna 645 till mellieha och 652 till golden bay och de kostar lite mer än de vanliga bussarna och där spelar ingen roll hur långt man ska åka. summorna minns jag inte riktigt, har inte åkt buss sen jag fick barn och då var det annan valuta

(på den tiden kostade det 50 cent att åka med 645 eller 652 medans 45an till mellieha (från valletta) kostade runt 20 cent och på 45an kostar det mindre om man inte skulle hela vägen upp till mellieha)
Guidade turer finns många att välja på, vid Bugibba square står säljare så det är bara att välja vad man vill göra. Annars kan man som sagt hoppa på någon av "hop on hop off" rundorna som går men då får man nog nästan räkna med att vara ute en hel dag eftersom de går antingen på södra eller norra delen så man får passa på att se allt på en och samma gång.