• Indianbrud80

Ensam mamma söker fler ensamstående mammor att dela erfarenhet med

Jag är en ensamnstående mamma med en son född 090816 som väldigt gärna skulle vilja ha någon/några som oxå är ensamstående att dela erfarenheter med.. 
    Spelar ingen som helst roll hur gammal du är eller var du bor, själv så är jag 30 år och bor i Dalarna. 
    Ska jag berätta lite om mig och min sittuation, jag är 30 år och adopterad från Chile, pappan till mitt barn är ett gammalt ex som jag var tillsammans med för snart 5 år sedan, men som ni kanske merkt så har vi varit KK till och från dom senate 5 åren sen det tog slut mellan oss... Det var under tiden vi var KK som min älskade son komtill... =)
    Älskar han över allt annat och ångrar absolut ingen.. Visst vart gravid med mitt ex även fast vi inte var tillsammans men det gör ABSOLUT inte min son mindre älskad!!
    Han är som sagt mitt allt och ingenting kan ändra på det,,

Hoppas att det är någon som skriver och delar sin erfarenhet med mig.. 

Jag själv har många frågor till andra ensamstående mammor.

1: Hur ser erat liv ut i dagens läge?
    2: Vilken kontakt ha ni med pappan till ert barn?
    3: Vad brukar du och ditt/dina barn hitta på om dagarna?
    4: Har ni träffat en ny partner?
    5: Hur har du och ditt barns pappa gjort med umgänget?

Detta är bara några få frågor men jag hoppas på något svar iaf..

• Svar på tråden Ensam mamma söker fler ensamstående mammor att dela erfarenhet med
  • msister
    Indianbrud80 skrev 2010-05-09 18:32:57 följande:
    1: Hur ser erat liv ut i dagens läge? 2: Vilken kontakt ha ni med pappan till ert barn? 3: Vad brukar du och ditt/dina barn hitta på om dagarna? 4: Har ni träffat en ny partner? 5: Hur har du och ditt barns pappa gjort med umgänget?

1. Så här nästan två efter våran seperation känns det som om jag äntligen har landat och jag och min unge har hittat våran egna rytm i vardagen. Jag har slutat haka upp mig på småsaker och varit irriterad på pappans oansvar. Jag har äntligen fått ett eget liv känns det som.
    2. Pappan jobbar ute mycket men träffar sitt barn så ofta han kan. Känns väl som vi är polare fast ändå inte.
    3. Min dotter går på dagis om dagarna medan jag distansstuderar. Annars brukar vi baka, laga mat, leka (lego ligger högst på listan just nu)...
    4. Nej, det har jag inte. Just nu känns det som jag kommer vara ensam i resten av mitt liv och det är ingenting som stör mig direkt.
    5. Barnet bor hos mig och träffar sin pappa när han är hemma från jobbet. Fungerar bra än så länge.

Det jag kan sakna mest är att tala med andra som sitter i samma situation. Att ha någon att tala om vardagliga saker och utvecklingar som sker med barnet. 
  • snöfall

Hejsan!
    Är 26 år och har två barn, en dotter född i april 2007 och en son som är född i september 2009.

1: Hur ser erat liv ut i dagens läge? Justnu är jag hemma och mammaledig med sonen, dottern har fått en halvtidsplats på dagis. Separerade på "prov" fårn deras pappa i december, och i mars 2010 så flyttade vi ifrån varandra "helt", idagens läge ångrar väl han sig och vill att vi ska komma tillbaka men jag känner att jag mår mycket bättre nu och trivs med livet som det är.

2: Vilken kontakt ha ni med pappan till ert barn? barnen är hos honom varannan helg, vi pratar per telefon och träffas o äter middag hos hans föräldrar ca en gång i veckan.

3: Vad brukar du och ditt/dina barn hitta på om dagarna?Dottern är som sagt på dagis ca 5 timmar, så under den tiden försöker jag diska/tvätta och vila lite så jag sen kan umgås med båda barnen. Är mycket ute, går ibland till öppna förskolan så jag får träffa andra föräldrar medans barnen leker med andra barn. En gång i veckan brukar vi vara på klapp och klang (jag o dottern, sonen är hos mormor o morfar då) så vi får lite egentid tillsammans.

4: Har ni träffat en ny partner? Nej det har jag inte gjort. Trivs just nu med att vara själv, men ibland när jag ser lyckliga föräldrapar på stan kan det lite hugga till i hjärtat och då kan jag känna lite sorg över att inte jag har det så :(

5: Hur har du och ditt barns pappa gjort med umgänget? Han har dom varannan helg (fredag efter jobbet till söndag vid middagstid)

• Indianbrud80
    snöfall skrev 2010-05-21 11:25:39 följande:
    Har du nån kontakt med ditt ex, träffar han sonen något?
    Jo lite till och från, han träffar sin son varannan vecka 2-3 dagar ca.. Sen så har han en till son som han träffar varannan vecka fast hela veckan eftersom han är lite äldre än min son..
  • mia maria

Jag är ensamstående med mina två pojkar som är 6 år resp 8 mån.
    De har inte samma pappa, så jag har varit ensamstående med äldsta sonen i flera år, o så träffade jag yngsta sonens pappa hösten 2008, o blev därmed väldigt snabbt gravid. Förhållandet tog slut efter bara ett par månader - men då var jag ju redan med barn!

1) Just nu är jag hemma o är mammaledig med lillkillen! Planerar att vara hemma året ut, o sen går jag tillbaka till jobbet, så då blir det dagis för lillen o allt vad det innebär. Äldsta sonen går på dagis mellan 9-12 nu, men till hösten börjar han förskoleklass! Med två barn så är det oftast fullt upp; vi träffar vänner, är ute mkt, går till badhuset, fikar på sta'n eller gör utflykter. Eller så är vi bara hemma o tar det lugnt - stora sonen har massor med små kompisar här på området, så han är ju ute o leker mkt med dem!

2) Med lillens pappa har jag ingen som helst kontakt, han har själv valt att inte vara delaktig - iaf har han inte varit det hittills. Äldsta sonen har kontakt med sin pappa, men dock väldigt sporadiskt just nu - men de har iaf haft ett regelbundet umgänge förut genom åren.

3) Se vad jag skrev under nr 1

4) Sen lillen föddes så har jag inte gjort några större ansträngningar för att hitta nå'n ny partner! Men det kommer väl, har ju haft förhållanden under åren som jag var ensam med stora sonen - men uppenbarligen har jag inte träffat "den rätte" ännu!!! :-P

5) Just nu förekommer inte ngt umgänge mellan barnen o deras pappor, men äldsta sonen har ju varit regelbundet hos sin pappa förut - dock inte varannan vecka.

• Ladiebird

Ensamstående mamma till son på 5 och dotter på 4 år.

Pluggar på dagen och barnen är på förskola.

Kontakt via msn eller sms oftast. Aldrig på tfn.

Om dagarna blir det inte så mycket eftersom vi är hemma sent så det blir att dom är ute o leker i trädgården/hos kompisarna som bor granne medan jag fixar mat. Sen blir det bad, lite tv och mys i soffan innan nattningen.

Nej, är singel :(

Pappan träffar när han är hemma...inget regelbundet schema. Uppskattningsvis 12 ggr på ett år.

• mammas änglar

Är 30 år, med två barn i åldrarna 10 och 6. Separerade från deras pappa för 5 årsen.

Jag går hemma och är sjukskriven just nu. 6 åring har dagisplats, men är oftast hemma och 10 åringen går i skolan. ångrar mig inte att vi gick isär..hellre att barnen har två glada föräldrar!!
    Träffas en kort stund, tis,ons och torsd då barnen har fotbollsträningar
    annars enbart om det skulle vara något speciellt som hänt.
    Vi spelar, ute och träffar kompisar och på utflykter..
    Japp, har träffat två st på dessa 5 år. Är tillsammans med nr 2..
    Vi har varannan vecka..förut sön - sön, men nu har vi mån -mån, vilket inbär hämtning och lämning på skola resp dagis.

• Flizen07
    Jag är 24 och har en dotter som är 2,5 år gammal, separerade från hennes pappa för snart ett år sen.. Jag hyrde ett hus i några månader men bor nu hemma hos min mamma tills jag hittar en lägenhet..

Jag har precis börjat jobba efter att vart arbetslös sen januari och min dotter går på dagis. Jag letar efter en lägenhet så att vi kan få något eget igen..

Vi pratar i telefon och träffas när vi lämnar/hämtar

På vardagarna hinns det inte med så mycket är ute lite eller myser och gör nåt inne. På helgerna försöker vi vara ute så mycke som möjligt och hitta på saker.. Träffar kompisar mm..

Ja, sen ca 2 månader tillbaka..

5: Hur har du och ditt barns pappa gjort med umgänget
    Vi har varannan vecka. Sön-sön.. Och försöker hitta på saker gemensamt ihop med vår dotter..
  • bella88

1.min vardag ser ut att jag bor hemma hos mina föräldrar men vill gärna ha hjälp av soc att skaffa en lägenhet i eskilstuna för vill ej bo hemma längre
    2.Just nu har jag ingen kontakt me pappan till barnet för han har ej brytt sej om sin dotter och då ville jag inte ha nån kontakt me han
    3.Jag och mitt dotte som är 8 veckor på torsdag brukar gå ut och gå men hon ligger i vagnen då .
    4.Jo jag har träffat en ny kille som bryr sej om min dotter mer än vad pappan till barnet gjorde och min nya kille har gjort mer med mej och min dotter än vad mitt barns pappa har gjort
    5.Jag vill inte att han ska ha vårat barn för han har ej ställt upp för henne och han var ej med när hon föddes till och med så har har ej nån kontakt med sin dotter alls

• Indianbrud80

Va trevligt med så många svar...=) 

Har ni frågor till varandra så passa på att skriva dom här...=)

Svar på tråden Ensam mamma söker fler ensamstående mammor att dela erfarenhet med