hans känslor håller på att försvinna..
Har ett problem med min pojkvän som jag gärna skulle vilja få lite andra synpunkter på..
Vi har träffats i snart ett år och jag är hur kär som helst. Han däremot säger att känslorna håller på att ta slut för honom. Men han vill fortsätta kämpa för oss säger han.
Vi har alltid roligt ihop (tycker han också), vi bråkar sällan, rör alltid vid varandra (håller handen, lutar oss mot varann, stryker handen över varandras ryggar). Jag tycker att vi passar jättebra ihop och han håller med, bara känslorna som håller på att ta slut enligt honom, att vi känns mer som vänner. Han säger att det känns konstigt att säga att han älskar mig nu. Jag har frågat flera gånger vad jag/vi kan göra men han vet inte, tycker allt är bra som det är och vill bara att jag ska fortsätta vara mig själv.
Vet inte om det har med saken att göra, men jag kan tillägga att han har "förhållandeskräck".. Han säger att det känns som att han vill "lägga sig i fosterställning" när vi pratar om att skaffa barn, flytta ihop osv.. Var samma sak innan vi blev tillsammans men det blev vi ju till slut. Jag är hans första flickvän. Som det är nu bor vi inte ihop egentligen men under flera månader har han spenderat all tid här, har datorn och alla kläderna här osv..
Frågan är väl helt enkelt om det går att rädda? Går det att få tillbaka känslorna när de väl börjat försvinna eller är det kört? Och vad kan man i så fall göra?