Det är äckligt med festligeheter!!!
Så jävla trött på att folk som vill fira stort, vill ta betalt.
Nu när jag är 25 år ser jag fler och fler i min bekanstapskrets som ska gifta sig/skaffa barn..
Jag kommer att bojkotta ALLT ALLA tillställningar där de vill ha pengar för att man dyker upp.
Blev bjuden på babyshower. Hon som arrangerade för vår gemensamma vän ville ha 100:- per skalle.
Jag köpte pressent och gav till min vän när vi träffades och skippade babyshowern.
Jag berättade faktiskt för min vän att det var en stor anledning till att jag tackade nej till babyshowern. "100 spänn är inget att bråka om.. men en principsak."
mamman visste inte om att vännen tog 100 per skalle..
Med andra ord, skulle vännen (och tydligen fick) all ära, fast hon tog betalt.
Får jag bröllopsinbjudan någon gång DÄR DET STÅR i inbjudan.. "kuvertavgift" eller "gåvopeng" så bojkottas det också.
(OCh ja dom ska fan få veta! Jag är ärlig nog att säga det alla andra tänker!!)
Gifter jag mig, bjuder jag förmodligen en nära vän (vittne) utomlands och gifter mig. Så jävla trött på svenskarnas falskhet att gå på bröllop äta sig mätta och dricka sig fulla och ge brödrost i present (annars hade väll inte den trenden dykt upp att man numera skriver kuvertavgift?!)
BJUDER jag någon till en tillställning, SÅ BJUDS det..
Annars är det knytkalas.. och classy att ha knytkalas ¨på sitt bröllop?
JAG skulle även kunna tänka mig att grilla i trädgården i min gräddbullsbrudklänning. bara man inte ber sina gäster om pengar!!!!!!!!