vuxen bonusdotter stjäl från sin familj
jag har en bonusdotter som stjäl från mig o rotar bland mina saker, jag har varit i hennes liv i 13 år. hon är snart 20 år!! Det började för ca 4 år sedan jag har konfronterat henne men hon nekar o blir arg o säger att det vore ju bättre om hon inte fanns, hon skolkar oxå. just nu är jag arbetslös o min man jobba, dock ej välbetalt jobb vi har lån på hus o en bil. hon får 5000 från föräkringskassan för hon går på gymnasiesärskola för hon behöver extra hjälp!! pengarna tar slut efter 2 veckor, men hon stjäl från mig o sina halvsyskon smycken pengar kläder smink sprit öl eftersom vi självklart inte köper ut. min man tycker att jag ska blunda o köpa nytt men kan inte vad ger det för syn till syskonen att det är ok att stjäla från sin familj?? jag får låsa in mina smycken o annat kärt i ett skåp som hon nu förstört när hon dyrkat upp det. det försvinner alltid när hon är hemma ensam ändå skyller hon på syskonen fast de var med oss. hon betalar inget hemma, gör absolut ingeting hemma. hon förväntar sig att det ska vara skinande rent hemma o vi får absolut inte vara hemma om hon har kompisar hemma o det sist skiter vi fullkomligt i! det resulterar i att hon går el ligger i sin säng o surar. jag riggade en kamera i vårt sovrum o fick fast henne!! konfronterade både henne o hennes far, hon vart likgiltig o åter igen kommer hoten att bättre om hon inte fanns o att skulle du dö dvs jag ts då skulle hon stå o skratta på min begravning!! hennes far bara borstar bort allvaret i det hela o säger att hon ska lägga av med att ta andras saker. thats it! men hon forsätter. vad ska jag göra tycker det borde vara dax för henne att skaffa något eget boende? hon måste ha hjälp tror hon är kleptoman el något o ljuger gör hon konstant! vad ska jag göra? vart kan man vända sig för att få hjälp innan hon själ från fel person o hon blir polisanmäld!!!