• Nallepuhmamma

Hur mycket gick niner efter förlossningen?

• Svar på tråden Hur mycket gick niner efter förlossningen?
  • MadeleneoJaiden

Jag gick upp hela 36.6kg Förvånad
    Dagen efter förlossningen hade jag gått ner 8kg.
    2 veckor efter förlossningen hade jag gått ner samanlagt 20kg
    Idag, 8 månader efter förlossningen har jag gått ner sammanlagt 28.7kg.

Hoppas på att gå ner resten 7.9kg innan min sons 1-arsdag :)

• Heffaklumpelina

Gick upp 9 kg och nu två veckor efteråt så har jag tappat 14. Hade lite att ta av innan så det är bara positivt =)

• olalala

Vägde ca 58 kg före graviditeten. Gick upp ca 20 kg. 10 kg försvann inom ca 2 veckor efter förlossningen.
    Nu har det gått snart 2 mån och jag har fortfarande kvar ca 10 kg, suck! Ammar så vill inte banta men försöker att inte överäta eller äta en massa "skit", utan riktig mat istället om jag är hungrig.
    Detta är andra barnet, märks verkligen att kilona sitter kvar mer, med 1:an försvann alla kilon (ca 25!) inom loppet av någon månad el två, sen hade jag bara typ 4 kg som försvann inom ca 6 mån efter förlossningen. O då promenerade jag mest  o åt som vanligt.
    Suck - någon som har bra tips om vad man ska göra? Vet att det eg bara är lite motion o lagom med bra mat som funkar, men ändå - vad gjorde ni för att gå ner?!

• Yamma

Jag vägde mig 1½ vecka efter förlossningen då hade jag återfått min normalvikt. Jag gick upp ca 15 kg under graviditeten.

• lailadiana

Med ettan gick jag upp 31kg och ner 25kg. Med tvåan var det upp 29kg och ner 20kg. Nu med trean gick jag upp 20kg och har hittills efter förlossningen för 2 mån sedan gått ner 22kg, men har ju en del kilon efter  tidigare graviditet att tampas med så jag hoppas på fler tappade kilon framöver.

• merenwen

Jag gick bara upp 8 kg, och de kilona var borta 2 veckor efter förlossningen. Och nu, 4 veckor senare, så har jag tappat ytterligare 1 kg. Väger alltså mindre än innan jag blev gravid.
    Men jag antar att det är amningen? Jag har alltid haft hög ämnesomsättning och lätt att tappa i vikt vid sjukdom och liknande, så jag är lite orolig att amningen ska göra mig helt utmärglad. Men jag äter som en häst och hoppas att det räcker.

• MammaHanna 070911

Med första gick jag upp 20 kg och ca 4-5 månade efter förlossningen hade jag gått ner 22 kg, pga amningen.
    Med andra gick jag upp 18 kg och ca 6 månader efter förlossningen hade jag gått ner 18,5 kg, pga amningen.

Mamma älskar er, Miliam och Lillan<3
  • matilda77

Gick up över 20 kg och allt utom 3 kg försvann inom 10 dagar.de 3 som är kvar spelar ingen roll för jag hade bantat precis innan jag blev gravid så var under min normalvikt då.

• livet med barn

gick ner 6-7 kg första dan direkt efter förlossningen.
    har ca 3 kg kvar men är nöjd ändå, är lika smal som innan så vikten är inte jätte viktig längre.
    vägde 67 när vi åkte in till förlossningen och väger 53 nu

~ William 13/2 ~
  • delifi2

Gick upp 3 kilo med sonen och efter 3 månader så hade jag gått ner 12 kilo

• Kasihi

Gick upp 16kg, vet ej hur mkt som försvann efter förlossningen men på 10 veckor var 14kg borta.

• Oktobermom

Jag har ingen aning hur mkt jag har gått ner. Äger ingen våg. Däremot har jag mätt med måttbandet om midjan. De första två veckorna hade jag gått ner 6 cm i midjan efter förlossningen. Tredje veckan runt två cm. Så har runt 9 cm kvar till mitt midjemått innan jag blev gravid. Gick upp ungefär 23 kg. Men vet inte exakt. Har noll koll på vad vågen står på idag, tre veckor efter förlossningen.
    Så om det fortsätter i denna takt, borde midjemåttet vara densamma om en månad ungefär :D

• mariakall

Please don't hate me... men jag hade flyt kan man säga.

På invägningen låg jag på 79 kg (alltså lite överviktig till mina 170 cm). Jag gick upp till 88 kg på sista vägningen i vecka 37. Det blev planerat kejsarsnitt och jag trodde att då skulle jag aldrig bli av med magen och kilona. Men när jag nyfiket ställde mig på vågen en vecka efter förlossningen så vägde jag 76 kg.

Sedan dess har jag ätit bullar och godis och massa, massa mat medan jag ammat. Nu är tösen snart 5,5 månad gammal och vågen står nu på ganska trevliga 67 kg. Innan jag blev gravid låg jag på klädstorlek 42/44 nertill som är min "problem-area" men nu är jag tillbaks i 38/40. Härligt, härligt.

Man ska inte banta när man ammar, men kommer viktnedgången gratis så är det väl bara att tacka och ta emot... och ta en chokladbit till. Skrattande

* * * Lill-skruttan 10018 * * *
  • vittra

Jag gick bara upp 7 kg under senaste graviditeten och 2 veckor efter förlossningen så hade jag gått ner ca 10 kg, men jag tappade nog den mellanskillnaden redan under graviditeten för jag magrade lite då. Nu under amningen har jag nog däremot gått upp de där kilona igen

• JulieL

Innan graviditeten vägde jag 73 kg (ouch...). Första 3 månader var fyllda med illamående och sorg och jag gick ner 6 kg. Sedan gick jag bara upp till 80 kg.
    2 dagar efter akut kejsarsnitt var jag 79 kg! Vid hemgång 74 och nu är barnet 9 dagar gammalt och jag väger 72 kg, hoppas på att tappa fler onödiga kilon!
    Under operationen jag sa till läkarna att passa på och skära bort lite fett samtidigt, de skrattade och lovade att överväga ge "den lilla x-tra" till patienterna Tungan ute !

• FlowerSmurfen

Gick upp under förlossningen 8 kg
    Gig ner direkt efter förlossningen 4 kg.
    Sedan har jag rasat ner 10 kg till

• Momalicious

Gick upp ca 25 och gick ner 15 på de två dagarna vi låg på BB. Vill dock ner 30 kilo till, då jag hade en övervikt på ca 20 kilo innan grav.

Svar på tråden Hur mycket gick niner efter förlossningen?