Vilka personbevis ska beställas (närståendeadoption)
Som jag har förstått det så behöver både jag, min fru och sonen ett varsitt personbevis inför närståendeadoptionsprocessen.
Som jag har förstått det så behöver både jag, min fru och sonen ett varsitt personbevis inför närståendeadoptionsprocessen.
Om du ringer skatteverkket och säger vad du behöver så skickar de rätt personbevis...
Det som heter adoption (adoptant) är det ni ska ha! :) (gör inte som jag och skicka in fel... lyckades fördröja processen med en hel månad eftersom vi då missade första möjliga nämndmötet...). Man får det snabbare om man ringer än om man beställer på hemsidan (även om de också kommer rätt fort).
test knas FL
Hehe, hade funderingar på att lägga in en liten vink till dig i min TS, men tänkte att det kanske är oförskämt ;)
Jag skickade bara in för mig och dottern, inte frun. Från henne behövdes bara ett skriftligt samtycke. Och som sagt - ring in och beställ. Jag tror att det tog två dagar innan de låg i lådan.
Hihi, nä inte hade det varit oförskämt inte! Man får ju stå för sina dumheter! :)
Och just det, som presens skriver, så behövs nog inte personbevis från dig (vi skickade in fruns också, men det klagade de då aldrig på).