Nu är jag inte ensamstående och har dessutom körkort, men jag hade köpt ett busskort till länet som jag bor i och gjort en massa dagdsutflykter. Vet inte var du bor, men här i Skåne så finns det massor som man kan hitta på. Det behöver inte bara vara saker som kostar pengar, utan bara att packa en matsäck och åka till en en badsjö, en fin skog eller hitta nya lekplatser.
Det finns också något som kallas geocoding (eller något liknande?). Man blir tydligen medlem på en webbsida vilket kostar ett par tior, sedan får man tillgång till en massa koordinater som man kan leta upp med en GPS och vid varje mål finns en "skatt" nedgrävd. Har du möjlighet att låna en GPS från någon och det finns skatter i närheten av där ni bor så borde det kunna vara roligt när man är fyra år.
Muséer?
Det finns jättemånga fina vandrarhem i Sverige som inte kostar särskilt mycket men som ligger väldigt fint till. Kanske boka in några så'na nätter nära roliga utflyktsmål.
Gå även in på http://www.barnsemester.se/ och kolla. Där borde det finnas massor av tips.
Sedan är det så att är man fyra år så har man inte lika stora krav och förväntningar på att åka bort på semester, utan bara att hitta på saker på hemmaplan kan också vara skoj. Med det sagt så behöver du absolut inte ha dåligt samvete för att ni inte åker på häftiga utlandssemstrar.
Lycka till så håller jag tummarna för att ni får fantastiskt väder och en riktigt härlig sommar!