• Jennifer 060828

Ni ensamstående utan körkort. vad gör ni i sommar med barnen?

Ni som är ensamstående med ett eller flera barn och inte har körkort.

Vad ska ni göra med era barn i sommar? Semester eller bara små äventyr?

Jag har inge körkort, men vill ändå hitta på något med dottern i sommar.

Hon är snart 4 år.

• Svar på tråden Ni ensamstående utan körkort. vad gör ni i sommar med barnen?
  • Mamma och son

Jag bor i Göteborg så jag har ju mycket här i staden att göra, vi ska göra korat äventyr som Liseberg, universeum och mysiga turer ut till skärgården.

Men sen så ska vi åka på längre turer så vi ska ju åka utomlands till kompisar och sen iväg å campa med en annan ensamstående mamma och hennes pojk

Det finns mycket att göra ifall man vill hitta på något, byta boende med någon annan för att få ombyte eller träffa vänner m.m.

Hoppas ni har en superfin sommar allt går även om man inte har körkort

• msister

Jag och min dotter ska åka iväg med min familj och campa i Vimmerby en vecka i sommar. Då får vi plats i deras bilar.
    Annars brukar vi cykla mycket. På nätet brukar man kunna hitta bra cykelvägar att uppleva. Ta med en matsäck ut och cykla.
    När ekonomin tillåter brukar vi åka tåg. Det räcker med att bara åka till närmaste stad, resan i sig blir en upplevese.

• milla89

Vi åker på charter. På tisdag åker vi till Gran Canaria och stannar 3 veckor. Sen ska vi nog campa, men då tar vi bussen till stranden.

• KMJ

Har varit ensamstående med barn. Jag hyrde en stuga ute i stockholmsskärgård över en lång helg, tog tåget till vänner ute i landet. Det bästa kan vara att slå ihop sig med andra familjer gärna någon annan som är ensamstående.

Här i stockholm finns en förening för ensamstående föräldrar, de anordnar familje- läger för ensamstående och deras barn, mycket prisvärt och roligt har jag hört (aldrig varit med själv) många aktiviteter för barnen och tillfälle att träffa andra ensamstående föräldrar.

• MikuAndSaraLi

Jag ska åka till min mormor som bor 30 mil bort (mitt ute i ingenstans - med kanske 150 invånare i staden) och bara slappna av och bli ompysslad i en hel vecka.
    Ska köpa en bilbarnstol till min lilla tjej nu på lördag eftersom bil är enda sättet att ta sej fram på (förutom motorcyckel osv) där.
    Sen vet jag inte.
    Vi hittar väl på nåt här hemma. Badar. Busar. Åker till Astrid Lindgrens värld, kanske?

• jennyfer

Nu är jag inte ensamstående och har dessutom körkort, men jag hade köpt ett busskort till länet som jag bor i och gjort en massa dagdsutflykter. Vet inte var du bor, men här i Skåne så finns det massor som man kan hitta på. Det behöver inte bara vara saker som kostar pengar, utan bara att packa en matsäck och åka till en en badsjö, en fin skog eller hitta nya lekplatser.

Det finns också något som kallas geocoding (eller något liknande?). Man blir tydligen medlem på en webbsida vilket kostar ett par tior, sedan får man tillgång till en massa koordinater som man kan leta upp med en GPS och vid varje mål finns en "skatt" nedgrävd. Har du möjlighet att låna en GPS från någon och det finns skatter i närheten av där ni bor så borde det kunna vara roligt när man är fyra år.

Muséer?

Det finns jättemånga fina vandrarhem i Sverige som inte kostar särskilt mycket men som ligger väldigt fint till. Kanske boka in några så'na nätter nära roliga utflyktsmål.

Gå även in på http://www.barnsemester.se/ och kolla. Där borde det finnas massor av tips.

Sedan är det så att är man fyra år så har man inte lika stora krav och förväntningar på att åka bort på semester, utan bara att hitta på saker på hemmaplan kan också vara skoj. Med det sagt så behöver du absolut inte ha dåligt samvete för att ni inte åker på häftiga utlandssemstrar.

Lycka till så håller jag tummarna för att ni får fantastiskt väder och en riktigt härlig sommar!

• pappaihaninge

hej !
    tänkte åka till skara sommar land mm får ta tåget från stockholm mm kan vara lite jobbigt med 2 barn , men det är det värt =)

vad tänkte du själv göra =) ? 

Svar på tråden Ni ensamstående utan körkort. vad gör ni i sommar med barnen?