Kan man ställa krav i ett förhållande?
Först ska jag berätta lite om oss så ni får en bild av oss. Vi träffades 2004 och blev ihop direkt, fick en son i oktober 2007 och i december 2007 fick hon psykisk kollaps vilket ledde till otaliga självmordsförsök och efter det har jag tagit hand om grabben ensam. sommaren 2008 spearerade vi och ca 7 månader senare skiljdes vi. I april 2010 beslutade vi att prova igen men ta det lugnt.
Hon har diagnosen aspergers och mano-depressiv men har ännu inte hunnit börja på behandlingen, hon är svårt överviktig och snusar.
Jag är också övervikigt men jag jobbar på det. jag har grabben på heltid och är arbetslös.
Jag undrar om det är rättvist av mig att kräva av henne att börja på att gå ner i vikt och sluta snusa annars så är det slut. Jag tycker hon ser mycket ofräsch ut och inte det mista sexig. Jag vägrar pussa henne för jag mår illa av snus smaken.
Hon är mycket duktig på att säga att hon ska tex gå ner i vikt eller sluta snusa men det slutar där.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-10 20:08
Glömde skriva att hennes ekonomiska situation gör att hon måste välja vad hon ska hålla på med, träna eller snusa och köpa en massa godis, läsk och liknande.