• M  och  M

Skillnad mellan Semp 1 Lemolac & NAN?

Jag har hört att NAN ska vara mildare mot magen än Semper, men vad är så skillnaden på Sempers milda variant Lemolac och NAN? Är NAN ännu mildare än den också?

• Svar på tråden Skillnad mellan Semp 1 Lemolac & NAN?
  • bananflugan82

För oss var det tvärtom, Semper var mildare än NAN, så det beror på bebisen.

NAN 1 finns i två varianter, NAN 1 och NAN 1 HA. NAN 1 HA ska vara snällare mot magen. Babysemp 1 finns också i två varianter Babysemp 1 och Babysemp 1 lemolac. Lemolacen ska vara snällaren mot magen och är liiite tjockare. Vi hade först NAN 1 HA, bytta till NAN 1, blev inte bra. Bytte till Semper 1 lemolac för att prova, blev mycket bättre! Killarna slutade kräkas nästan helt (dom kräktes massor innan.)

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • Sessan4

Hur länge kan man ge lemolac då? min dotter är 4 månader och får diarré av NAN2. hon har så känslig mage

• Skogsflickan

Vad jag såg senast igår på city gross så hade semper kommit ut med semper 2 lemolac. Vilket dom inte hade innan..

• bananflugan82

åh, vad bra! Vi har nämligen undrat hur vi ska göra med 2an, eftersom vi inte vill sluta med lemolac. då ska vi gå över till 2an med det också. :)

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • Skogsflickan
    bananflugan82 skrev 2010-05-14 11:52:50 följande:
    åh, vad bra! Vi har nämligen undrat hur vi ska göra med 2an, eftersom vi inte vill sluta med lemolac. då ska vi gå över till 2an med det också. :)
    och så var jag på city gross idag igen {#lang_emotions_laughing} och nu har dom baby semp 3 med aktiv bakteriekultur..*tipsar*
  • bananflugan82
    Skogsflickan skrev 2010-05-14 16:39:55 följande:
    och så var jag på city gross idag igen  och nu har dom baby semp 3 med aktiv bakteriekultur..*tipsar*
    1an med lemolac har nämligen varit slut på ica maxi nu under lång tid och vi frågade idag när dom får in det. det ska komma senare nästa vecka eftersom semper tydligen gör om paketen och det ska vara mer i. då kommer kanske dom sorterna också. :)
  • M  och  M

Jag har hört att efter 4 månader har bebisarna ofta inte lika känslig mage längre och kan kanske klara utan lemolac, därför det inte funnit semp 2 lemolac. Vet inte om det stämmer dock

• Mullan1
    Senaste nytt
    Lemolacen finns nu från 4 mån...

Har provat lemolac till min son nu och jag tycker det känns som han blir mättare och han kräks inte så mycket efter maten, men jag vet inte om han blir hård i magen av den, det återstår att se, har haft NAN HA bara för att han blir så hård i magen...
  • Mullan1

Det var juh helt fel länk...=) Men går man in på semper klickar på nutrition och klickar att man jobbar inom vården så får man fram dom olika ersättningarna....

Svar på tråden Skillnad mellan Semp 1 Lemolac & NAN?