Skillnad mellan Semp 1 Lemolac & NAN?
Jag har hört att NAN ska vara mildare mot magen än Semper, men vad är så skillnaden på Sempers milda variant Lemolac och NAN? Är NAN ännu mildare än den också?
Jag har hört att NAN ska vara mildare mot magen än Semper, men vad är så skillnaden på Sempers milda variant Lemolac och NAN? Är NAN ännu mildare än den också?
För oss var det tvärtom, Semper var mildare än NAN, så det beror på bebisen.
NAN 1 finns i två varianter, NAN 1 och NAN 1 HA. NAN 1 HA ska vara snällare mot magen. Babysemp 1 finns också i två varianter Babysemp 1 och Babysemp 1 lemolac. Lemolacen ska vara snällaren mot magen och är liiite tjockare. Vi hade först NAN 1 HA, bytta till NAN 1, blev inte bra. Bytte till Semper 1 lemolac för att prova, blev mycket bättre! Killarna slutade kräkas nästan helt (dom kräktes massor innan.)
Hur länge kan man ge lemolac då? min dotter är 4 månader och får diarré av NAN2. hon har så känslig mage
Vad jag såg senast igår på city gross så hade semper kommit ut med semper 2 lemolac. Vilket dom inte hade innan..
åh, vad bra! Vi har nämligen undrat hur vi ska göra med 2an, eftersom vi inte vill sluta med lemolac. då ska vi gå över till 2an med det också. :)
Jag har hört att efter 4 månader har bebisarna ofta inte lika känslig mage längre och kan kanske klara utan lemolac, därför det inte funnit semp 2 lemolac. Vet inte om det stämmer dock
Det var juh helt fel länk...=) Men går man in på semper klickar på nutrition och klickar att man jobbar inom vården så får man fram dom olika ersättningarna....