• fostermamma

Dubbel namn till tjej tex Saga-Li

Vill ha dubbelnamn till tjej som slutar på tex - li - saga

Juni-Saga
    Mån-Saga
    Nova-Li
    Saga-Li  

osv

överös mig :D !!!!!

• Svar på tråden Dubbel namn till tjej tex Saga-Li
  • BillyX

?
    Anna-Karin tänker jag spontant, det är ju ett redan etablerat dubbelnamn. Sen kan du ju sätta ihop som du vill... tycker Saga-Josefine kan vara riktigt vackert och då har jag bara tagit nåt namn

• fostermamma
    BillyX skrev 2010-05-11 10:54:13 följande:
    ?Anna-Karin tänker jag spontant, det är ju ett redan etablerat dubbelnamn. Sen kan du ju sätta ihop som du vill... tycker Saga-Josefine kan vara riktigt vackert och då har jag bara tagit nåt namn
    haha fy sjutton :P
  • BillyX
    fostermamma skrev 2010-05-11 10:56:08 följande:
    haha fy sjutton :P
    ?
  • SmillaMilla

Jag har en dotter som heter Svea. Men hon kallas ofta för SveaLi (Svea-li). Det tycker jag är jättegulligt. Hade jag kommit på det lite tidigare så hade hon så klart fått heta det.

• LJ87

Ida-Lee tycker jag är superfint... =)

• mammanmalla

Tycker också lova-li e fint och lina-lotta

• DenNamnbitne

Har aldrig förstått mig på trenden med att hänga denna lilla märkliga svans på vackra namn...

• lollsanT
    DenNamnbitne skrev 2010-05-11 22:21:33 följande:
    Har aldrig förstått mig på trenden med att hänga denna lilla märkliga svans på vackra namn...
    Jag måste hålla med dig. Tycker i allmänhet att många"häftiga" dubbelnamn låter helt förskräckligt. Tänk på att barnet blir stort och hur häftigt är det att som 45 årig kvinna heta Mån-Saga?
  • DenNamnbitne
    lollsanT skrev 2010-05-11 22:24:44 följande:
    Jag måste hålla med dig. Tycker i allmänhet att många"häftiga" dubbelnamn låter helt förskräckligt. Tänk på att barnet blir stort och hur häftigt är det att som 45 årig kvinna heta Mån-Saga?
    Nej, det är nog inte så roligt(eller så är det enormt roligt för alla). Det ser väl lite bättre ut när man maskerar dubbelnamnet som i Novali tex men egentligen gillar jag det inte.
    Ska det vara dubbelnamn ska det vara vackra som Cajsa-Stina eller Karl-August!
  • Rosenöga

Instämmer med DenNamnbitne!

Leker lite med dubbelnamn:

Lia-Li
    Lisa-Li
    Lea-Li
    Mona-Li
    Ame-Li
    Ylva-Li
    Anne-Li
    Sanna-Saga
    Vår-Saga