Hjälp!! 10 dagar gammal med jätte hård mage!
Hej!Nu har vi har vi haft ont i magen 3 dagar med min son som nu är 10 dagar gammal! Jag har fått ge honom ersättning för amningen fungerade inte, för han har väldigt dålig sugreflex och mitt mjölk är redan slut. :( Han mage har nu börjat grångla, Han bajsar en gång per dan efter att han försökt få ut de först en timme. :( Han kallskriker samtidigt det kommer ut och det är hårt som stenar först och sen kommer det ut lösaktigt efteråt. Fick råd från BVC att ge honom Baby semp Bifidus men jag tycker det hjälper ingen vidare fast jag ger det ungefär varannan måltid! Nu köpte jag idag laktulos och miniform droppar till, men jag har inte vågat ge laktulos än och tänkte fråga hur mycket ska man ge per dag? eller vad som har funkar för ers bebisar? Kan man ändå ge Bifidus samtidigt eller ska man skippa de och köra bara på laktulos, kan kanske bli för mycket då? Samma fråga gäller för miniform droppar också, då min son äter lite men ofta, så ska jag ge det innan varje måltid?? kan ibland bli så att han äter två gånger per timme! Ge gärna bra tips så att vi skulle bli bättre i magen =)