Symtom innan pcos diagnos, någon ?
Hej
Hej
Inget som jag tänkte på eftersom jag åt p-piller och det stoppar sjukdomen. När vi skulle bli gravida och slutade med pillrerna så fick jag mens i 3 månader och sen försvann den i 3 månader. Ringde då till en privat läkare och konstaterade på en gång via ultraljud att jag hade psos. Testade pergo men det var inget bra för min slemhinna. Har/hade cokså övervikt men var aldrig nåt prat om att jag skulle behöva gå ner först.
Testade olika behandlingar som jag alltid fick äl av och jag var lättstimulerad, men det ville helt enkelt inte ta sig. Lyckades till slut efter 2,5 år på första ivf försöket.
Nu när jag gått ner 14 kg och i alla fall har mens, oregelbunden, men den kommer =)så har jag kört med sprutor och tog älsprutan i måndags så nu ska vi se om vi kan själva =) Om du vill prata mer så kan jag lägga till dig så kan du inboxa mig =)
Hejsan. Min mens var väldigt oregelbunden, cystor som gjorde ont och extrem manlig bukfetma. Skäggväxt och acne. Där har du mina symtom. När jag fick diagnosen blev jag ordinerad Diane. Ett ppiller med östrogen. Vilket gjorde mig illamående och de var väl ungefär vad dom orksade, ingen förbättring. Slutade med dom pga måeendet i januari. Blev spontangravid i mars/april. Så kanske dom (diane) gjort cystorna lite mindre oxå ;) Min läkare sa till mig att jag kunde sluta hoppas på att bli gravid utan hjälp när jag ville skaffa fler. Men tji fick han :P Men det ska finnas olika former av behandling för önskad graviditet har jag hört.
Må väl och lycka till.
Tack så mycket och jag vill gärna "prata" mer med er som har liknande problem som mig !
det är bara att skicka mail. :D
Har lagt till dig nu ! =)