• Gradin

Fler än jag som blir förbannad på allvetare?

Ja precis som rubriken lyder så är jag så trött på folk som inte har egna barn när dom ska komma och kommentera allt man gör för att dom VET!

Speciellt en kvinna, kan kalla henne M, hon är på mig hela tiden..

M har inte egna barn och hon har inte heller någon erfarenhet av barn då hon inte har syskon eller några vänner som har barn.

M ska rätta mig i allt, jag byter blöja fel, jag bär fel, jag lägger fel, jag pratar fel, jag spänner fast fel i bilbarnstolen som tyvärr bara har 3 remmar så det går inte att spänna fast ett barn fel i den!, jag badar fel. Ja i stort sett allt jag gör är fel..

Och min son som nu är 1½år har up and go blöjor som man bara drar på, och när jag ifrågasätter hur man kan sätta på en sån blöja fel så fnyser hon bara!

Jag har nu efter en lång tid bestämt mig för att slå dövörat till och kolla om någon här har tips eller ideér på hur man kan få detta att sluta?

Jag har erfarenhet om barn och det är ingen annan som har klagat överhuvudtaget på detta, men just M har varit på mig från födseln!

• Svar på tråden Fler än jag som blir förbannad på allvetare?
  • ELHU

Det finns gott om barnlösa människor som har så himla mkt goooda råd{#lang_emotions_undecided}
    Slå dövörat till du haha

• Philippa

Tycker det är roande och kan börja skratta åt eländet....

Slå dövörat till, det gör jag!

• Tildes pappa

Be henne fara och flyga...?

• cicci85

Mycket irriterande, säg till henne eller sluta umgås!

Men jag ser faktiskt rätt ofta barn som sitter felspända i bilbarnstolen, eller snarare dåligt fastspända, många verkar inte förstå att de måste dra åt bältet så att det sitter tajt mot kroppen!

• HJ81

Säg till henne!!!! Jag skulle aldrig acceptera det där, säg till på skarpen och blir det ingen bättring sluta umgås. Det känns väl heller inget vidare nu när ditt barn börjar förstå mer och mer att han skall få höra att hans mamma gör fel hela tiden.

• Mylla

Är hon viktig för dig?  Verkar ju vara ett umgänge som inte ger dig så mycket positivt. Vad är anledningen att du fortsätter det?

• Gradin
    Mylla skrev 2010-05-12 21:59:11 följande:
    Är hon viktig för dig?  Verkar ju vara ett umgänge som inte ger dig så mycket positivt. Vad är anledningen att du fortsätter det?
    Hon är nära släkt till min sambo vilket gör att hon alltid kommer att finnas i närvaron.
    cicci85 skrev 2010-05-12 21:56:49 följande:
    Mycket irriterande, säg till henne eller sluta umgås! Men jag ser faktiskt rätt ofta barn som sitter felspända i bilbarnstolen, eller snarare dåligt fastspända, många verkar inte förstå att de måste dra åt bältet så att det sitter tajt mot kroppen!
    Helt rätt i det du säger, men det är en självklarhet för mig att spänna fast han och dra åt snöret, det hon klagar på är HUR han sitter fastspänd, men det går väl bara att sätta fast ett barn på ett sett, en arm åt varje håll och benen neråt?
  • Mylla
    Gradin skrev 2010-05-12 22:51:14 följande:
    Hon är nära släkt till min sambo vilket gör att hon alltid kommer att finnas i närvaron.
    Ok, hur får man detta att sluta då?
    man kan t.ex. säga ifrån på skarpen och leverera en utskällning.
    Man kan vara mer trevlig och berätta hur hennes ständiga klagande får dig att känna dig.
    Ex: När du klagar på hur pojken sitter fastspänd känner jag mig som ett frågetecken, då det bara finns ett sätt att spänna fast honom, och jag förstår inte vad du far efter.
  • Gradin
    Mylla skrev 2010-05-13 13:25:20 följande:
    Ok, hur får man detta att sluta då?man kan t.ex. säga ifrån på skarpen och leverera en utskällning.Man kan vara mer trevlig och berätta hur hennes ständiga klagande får dig att känna dig. Ex: När du klagar på hur pojken sitter fastspänd känner jag mig som ett frågetecken, då det bara finns ett sätt att spänna fast honom, och jag förstår inte vad du far efter.
    Har testat dessa metoder men hon ger sig inte hon bara försätter hela tiden, och detta är en vuxen kvinna, sen när jag slår dövörat till ja då triggar hon i gång farmor till sonen så då är hon på mig lika mycket..
  • canmamma

Superirriterande, men ganska harmlöst. Svara med vänliga motfrågor som "Hur menar du nu?" och "Varför säger du så?" och "Har du testat det någon gång?". Avväpnande och vänligt. Ett självklart "Det här funkar bra för oss" bör ju kunna avsluta dumma diskussioner eller "Jasså? Se, vi valde att följa brukanvisnigen istället".  

• Gradin
    canmamma skrev 2010-05-14 16:38:48 följande:
    Superirriterande, men ganska harmlöst. Svara med vänliga motfrågor som "Hur menar du nu?" och "Varför säger du så?" och "Har du testat det någon gång?". Avväpnande och vänligt. Ett självklart "Det här funkar bra för oss" bör ju kunna avsluta dumma diskussioner eller "Jasså? Se, vi valde att följa brukanvisnigen istället".  
    Haha nä, det har jag faktiskt inte men det är klart ett måste!

Ska testa det så fort hon börjar igen
Svar på tråden Fler än jag som blir förbannad på allvetare?