• Puchiko

naturläkemedel som funkat?

Ställde frågan i någon tråd oxå men tänkte att jag gör en egen tråd om det för att se vad ni tycker och tänker kring det.. Funderar nämligen på att testa det i väntan på mensen, får ingen behandling förrän den kommit eller ev. när jag ätit metformin ett halvår och det är i augusti.

Så vad säger ni som testat något naturläkemedel? och vilket?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-14 16:07
    Frågan vänder sig främst till er med diagnostiserad PCO.
  • Svar på tråden naturläkemedel som funkat?
  • Night sky

Hej,
    Jag har testat Apiforce utan resultat och nu testar jag Angus Castus, men har bara använt det ca 4 veckor så det är väl förtidigt för att få något resultat. Just nu går jag och väntar på mens...
    Jag är diagnostiserad med PCOS.

Jag är också mycket intresserad av andras åsikter och testresultat av naturläkemedel.

• Night sky

Jag tar agnus castus som flytande men jag tror jag har sett någon slags variant även i tablett form.

• Cianna

Jag har under många år kört med homeopatiska preparat (i kombination med zonterapi) för att få ordning på cyklerna. Det har gett mig regelbundna cykler och hållit vikten nere. Testas fram av en homeopat.   

• Vårflickan84

jag ska testa agnus castus när mensen kommer om nån vecka eller så.
    har läst en hel del om det på engelska sidor, att det ska vara bra för oss med PCO.
    ska stimulera ägglossning.
    sen har jag läst om maca också. är en slags superfood för oss med oregelbunden ägglossning. men har inte hittat någon som testat och vågar inte göra det haha.
    men det ä rett slags pulver som man kan blanda ner i smoothies o så =)

Svar på tråden naturläkemedel som funkat?