• acilegna

Homosexualitet..?

En helt och verkligen seriös fråga!
    Jag är intresserad av era synpunkter...
    Min åsikt är som följer: Jag respekterar, accepterar och (i vissa fall) beundrar homosexuella människor.
    Min fråga, eller rättare, min åsikt, är denna: Jag tror att den homosexuella communityn som representeras av "kändisar"..."musiklabögar"..."lyfta på lillfingret"... förstör för den stora massan av homosexuella.
    Jag/vi kan irritera ihjäl oss på vissa "kändisbögar" som klär sig i rosa boor och pratar med "Lidingödialekt", och "svassar" runt som jazzgossar... Men som sagt, för förtydligandet, vi har inga som helst problem med homosexualitet.
    Det den här tråden handlar om är vår åsikt att de här "manéern" förstör för, drar ett löjets skimmer över, den stora grupp människor som är homosexuella!
    Skulle vara intressant att höra er åsikt kring det här ämnet!

• Svar på tråden Homosexualitet..?
  • Ahdela

Jag är själv homosexuell och kan inte annat än hålla med dig om detta till viss del.
    Vill även lägga till att jag tycker att många i pridetåget framställer "oss" som djur på zoo som skall visas upp.

De du pratar om gör att den "stora massan" tror att alla bögar har rosa boa och alla flarot har kort hår och ser ut som män.

SÅ är ju dock inte fallet.

• Lessy

Jag är homosexuell och jag håller med dig. Det finns nån sorts homonorm som gör att om man inte är/ser ut på ett visst sätt så passar man inte in i gay-världen. Det här är väldigt synd för det utestänger folk och kanske avskräcker människor från att komma ut för att dom tänker "jag kan väl inte va gay, jag är ju inte som dom".

Jag kan tycka att Pride-paraden borde handla mer om politik och mindre om sex. T ex kunde man ju visa solidaritet med homosexuella människor i andra länder som har mindre frihet än vi i sverige. Jag tror tyvärr att pride-paraden ger vissa heteros en dålig bild av homosexuella. Det handlar för mycket om sex helt enkelt, fast sex är ju bara en del av kärleken, både för homos och heteros. Jag tycker verkligen fokus borde lyftas från sex.

Svar på tråden Homosexualitet..?