Har du tid att fylla i en enkät om all-inclusive?
Hej!
Jag heter Anna och läser turismvetenskap vid Karlstads universitet . Jag och en klasskamrat håller för närvarande på med undersökningar om all-inclusive turism.
Tyvärr har vi haft det svårt att finna människor som varit på all-inclusive resa :/
Om du har varit på en all-inclusive resa någon gång skulle du kunna vara så snäll och ta dig tid och fylla enkäten nedan? Sätt bara ett stort vanligt kryss vid rätt alternativ och skicka ! Skulle vara jättetacksam! Om ni inte vill skicka i forumet är du jättevälkommen att skicka ett mail till mig med svaren: [email protected]
18-30 år
31-40 år
41-50 år
51 år –
Reste du med….
Partner
Familj med barn
Flera familjer/Släkt
Vän/vänner
Ensam
Företag
Skola
Annat, Vad________
Hur många dagar varade din senaste all-inclusive resa?
1-7 dagar
8-14 dagar
15-21 dagar
22 dagar eller mer
Hur mycket pengar spenderade du personligen utanför hotellkomplexets område på din senaste all-inclusive resa?
0: -
1-500:-
501-1000:-
1001-2000:-
2001-5000:-
5001:- eller mer
Hur mycket tid spenderade du utanför hotellområdet under hela vistelsen?
(Inkludera ej utflykter arrangerade av researrangören)
Ingen
1-5 timmar
6-10timmar
11-15timmar
16-20timmar
20 timmar eller mer
Tror du att lokalbefolkningen gynnas av all-inclusive turismen?
Ja
Nej
Vet ej
Anser du att det är betydelsefullt att uppleva den lokala kulturen när du besöker ett resmål?
Ja
Nej
Upplevde du att du tog del av den lokala kulturen på din senaste all-inclusive resa?
Ja – Utanför hotellets område på egen hand
Ja – Arrangerat inom hotellområdet
Nej – Inte alls
Skulle du kunna tänka dig att åka på en all-inclusive resa igen?
Ja
Nej
Vet ej
Om inte, motivera varför:__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
TACK FÖR DIN MEDVERKAN !
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-22 21:57
Nu har jag alla enkäter ! :) tack så mycket allihop !