• Catja820

Trippelkur med Pergotime

Hej!

Har i över ett år knaprat Pergotime och denna månad testat trippelkur. Ska till gyn imorgon och se om äggen har växt till sig. Undrar dock om det är någon som vet om det finns annan medicin än Pergotime som jag kan fråga efter. Finns det någon medicin som gör att äggen lossnar?

Sist jag var hos gyn pratade vi lite löst om IVF men vad jag förstår är det svindyrt då vi skulle få bekosta det själv. Vill ha någon medicin som gör så att äggen växer och sen lossnar...

Mamma till Engla 3/10-06
  • Svar på tråden Trippelkur med Pergotime
  • Pandoras box78

Har tyvärr inte svar på din fråga men undrar varför skulle du få bekosta IVF själv?
    Den informationen fick inte jag när jag gjorde min utredning, jag fick veta att man fick 3 plockningar bekostat, efter det så fick man betala själv.
    Håller tummarna att du får samma tur som mig då det tog sig innan

♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • Catja820
    Pandoras box78 skrev 2010-05-16 11:58:49 följande:
    Har tyvärr inte svar på din fråga men undrar varför skulle du få bekosta IVF själv?Den informationen fick inte jag när jag gjorde min utredning, jag fick veta att man fick 3 plockningar bekostat, efter det så fick man betala själv.Håller tummarna att du får samma tur som mig då det tog sig innan
    Får bekosta det då vi sedan tidigare har ett barn tillsammans och då betalar tydligen inte Landstinget IVF. Så sa i alla fall dr.
    Mamma till Engla 3/10-06
  • Pandoras box78
    Catja820 skrev 2010-05-16 21:00:27 följande:
    Får bekosta det då vi sedan tidigare har ett barn tillsammans och då betalar tydligen inte Landstinget IVF. Så sa i alla fall dr.
    Vilka konstiga regler det finns! Hålller alla tummar och tår för er iaf.
    ♥♥♥ Leon 090314 ♥♥♥
  • Cynara

Om jag har förstätt det rätt så är det så här, om inte pergotime funkar så får du gå över till injektioner som du ger dig själv sub cutant (under huden) i magen. Då finns det lite olika att välja mellan Menopur, Gonal-F eller Puregon under tiden man tar dessa går man på regenbundna ultrljudsundersökningar och när äggblåsorna nått en lagom storlek får man en annan spruta med ett preparat jag tyvärr inte kan namnet på men som gör att man får ägglossning inom 24 timmar.

Fråga din gyn om det inte är dags att prova något av dessa istället det låter som att du redan har gått på pergo väldigt länge ju.

Önskar dig verkligen lycka till!

• gryn

du menar nog ägglossningssprutan ovitrelle 24-36 timmar tar det tills man ägglossar

• ava adore

På "min" fertilitetsmottagning sade de att sprutor som nämnts ovan var nästa steg efter pergotime. Men för mig som bodde så långt ifrån så kunde jag gå direkt på IVF. (Det kan ju krävas ganska många besök vid sprutorna så att man inte får fram fler än ett ägg..)
    Vi får också 3 besök från landstinget, men väntetiden var så himla lång att vi gjorde ett försök privat under tiden vi väntade... Och det verkar ju ha gått bra hittills iaf.. :)

• talia

Men har du haft konstaterad äl när du ätit Pergotime så länge? Jag har fått två små mha trippelkur pergotime (på första försöket), enkel och dubbel kur fungerade inte.

Svar på tråden Trippelkur med Pergotime