• pcr

Tips på barnmatsrecept?

Hejsan!

Jag har två pojkar på ett år och hade tänkt att börja laga egen mat till dom. Problemet är jag inte har några vidare recept och jag själv är väldigt kräsen så jag har inte så bra fantasi.

Har ni några bra tips på kokböcker för barn eller liknande?

Niclas och Filip, 5/3 -09
  • Svar på tråden Tips på barnmatsrecept?
  • Pillemajsan

den här kyckling grytan är jätte poppis hemma hos oss min 9 månaders flicka älskar den och förädlrarna också=)
    sen attd en är enkel att göra är ett stort PLUS!!

Stek kyckling i bitar lite lätt tillsätt sedan  skivad lök, fryst grönsaksblandning och champinjoner och låt det sedan stekas mjukt.
    Krydda med svartpeppar, curry och basilika och tillsätt sedan kokosmjölk och låt det stå och små puttra tills grönsakerna blivit mjuka.

• Zezana

Är dom 1 år så borde du kunna servera samma mat som övriga familjen äter, men undvika att krydda för starkt. Små bitar brukar gå bra till 1-åringar, men föredrar dom mer puréaktig konsistens så kan man mixa maten med stavmixer

• pcr

Det är just det att både jag och min sambo är kräsna och äter inte så varierad mat, det är därför jag är ute efter recept så att barnen kan få i sig allt dom behöver.

Niclas och Filip, 5/3 -09
  • Zezana

Köp en receptbok med massa blandade recept
    Jag sitter på jobbet just nu & ska precis till att packa ihop & åka hem för dagen, men jag sparar tråden & återkommer med ngt recept på god lättlagad mat ..

• Fione

Jag har alltid gjort all barmat själv. Då vet man vad ungarna får i sej. Fiskrätter är skoj då barn inte alltid vill äta fisk. Glad

Svar på tråden Tips på barnmatsrecept?