Här har du ett annat forum där du kan läsa om bra förlossningar:
www.familjeliv.se/Forum-2-254/m49541742.html
Sen kan jag dela med mig av min här:
Jag var otrolig förlossningsrädd när jag fick min son, gruvade mig konstant och att jag ALLTID tittade på förlossningskliniken gjorde inte saken bättre då jag var helt övertygad om att allt som kan gå fel skulle gå fel..
Jag skulle aldrig ha varit rädd för i dagens läga har jag hellre 10 förlossningar än 1 graviditet, så fixar ni en graviditet så klarar ni en förlossning..
Mitt på dagen så blev jag så fruktansvärt kissnödig så jag gick på toaletten och när jag satt där så gick slemproppen, tänkte inte så mycket mer utan sa det till min sambo som blev helt till sig och började yra i att vi skulle åka in..
När jag hade lugnat ner han så kände jag hur värkarna började ge sig på, men jag är en skratt människa så jag satt och löste korsord och skrattade mig igenom alla värkar..
När det var 2min mellan värkarna så tvingade min sambo in mig i bilen, medans jag tyckte att vi kunde stanna hem ett tag till för det var inte så farligt..
Nå väl, inne på förlossningen så tog dom genast emot mig och där sprang jag runt och ville hem då jag inte ansåg att det var dags.
En halvtimme senare så la jag mig ner och krystade nå få gånger sen var sonen född..
Inga problem alls, mitt största bekymmer var att BM trodde inte att jag mådde så bra då jag skrattade istället för att skrika.