• Svala82

dricker trots gravid

En 16årig tjej, i v26 har druckit i fem dagar nu sa hon,, för hon är ledsen över en kille som låg med henne en gång sen "tappa" han känslorna... så hon skrev till mig att hon supit i fem dar,, så mycket att hon spytt.. Hon är livrädd att inte hitta en kille innan barnet kommer,, hon bor hemma hos sin mamma,styv-pappa, och syskon,, hon bor i vardagsrummet...  för några veckor sen fråga hon om de var för sent att göra abort,, och sen att hon funderat på att adoptera bort det,, Vafan gör man liksom,, ?? Har pratat med henne o hon säger att hon inte ska festa mer, att hon ska sluta jaga killar i ren desperation..

Men jag tror att hon kan hamna i en riktig deppretion.. orolig,, hon säger att hennes mamma inte bryr sig,, att hon inte får hjälp med egen lägenhet och jag bor för trångt.. Trota att hon ibland kommer och sover hos mig o tar det lugnt ibland så känner jag inte att ja kan hjälpa henne

• Svar på tråden dricker trots gravid
  • Anatha

Ring socialtjänsten där hon bor.

• Svala82

Fler åsikter,, vill inte stjälpa henne utan hjälpa,,  

• Krätchen
    Svala82 skrev 2010-05-20 01:25:47 följande:
    Fler åsikter,, vill inte stjälpa henne utan hjälpa,,  
    Jaa, anmäl henne.
    Det är det enda du kan göra.

Vad tänkte du?
  • BlommyNess12

Ring socialtjänsten. Hon behöver hjälp, och det är exakt vad de kan göra för henne: hjälpa henne.

• LyckligtSlut

Oj, hon verkar ju helt ha tappat greppet. Jag tycker verkligen att du bör ringa socialtjänsten också. De stjälper inte som folk tror. Hon behöver ju uppenbarligen hjälp med sin framtidsplanering och barnets välmående OCH sitt eget. Hon är ju inte ens myndig. Hon måste ju ha någon slags kris när hon beter sig så. Många trasiga tonåringar är ju så men i hennes sits är det ju akut.

Egentligen borde du försöka prata med henne så att ni tillsammans kanske (om du är anhörig) kan gå till socialen för ett möte. Du kan kanske som utomstående beskriva sitsen bättre än hon själv kan.

• Reglementet

Ring socialtjänsten och berätta om denna tjej. De kan hjälpa henne.

Annars får du väl helt enkelt låta henne bo hos dig, och hjälpa henne ta hand om hennes barn.

• As mamma

Håller med, ring socialen, om inte för henne så för hennes barn! De kan hjälpa henne med boende, stöd, psykiatrisk hjälp om det skulle behövas osv.

• viseversa
    Reglementet skrev 2010-05-20 15:26:26 följande:
    Ring socialtjänsten och berätta om denna tjej. De kan hjälpa henne. Annars får du väl helt enkelt låta henne bo hos dig, och hjälpa henne ta hand om hennes barn.
    Håller med. Ts ta ditt ansvar för guds skull.
  • Svala82

Kan meddela er att för 4e gången har hon fått ett NEJ till hjälp med lägenhet och ekonomi,, hon får 200kr/månaden av sin mamma... Jag har fixat kläder,säng,leksaker,bilstol, babysitter,,, bo hos mig kan hon inte då jag har trångt o har två barn själv,, jag bor i vardagsrummet,, men kommer fortsätta försöka hjälpa med lägenhet... Hon kommer vara hos mig massa,, o sova över med lillflickan,, jag fick lägenhet av soc i hennes ålder,, 4rok och jag var inte gravid eller hade barn,, sjukt systemet...

Hon dricker inte och sånt längre.. pratat med henne och hon ska ta hand om sig själv o barnet tills hon kommer,, Hoppas hon klarar detta,, ska försöka få henne o gå på ungamammor gruppen på mvc oxå,, följer med henne

• Sandris82

Låter som ett otroligt korkat bemötande av soc? Finna det ingen hjälp att hämta där alls??? Stå på er!!!

Skolan kan ju trycka på också? om hon går i skolan? en anmäln till tex BUP om hon mår dåligt? Skolan har ju kontakter och trådar att dra i om de vill? Speciellt om hemförhållanderna är knasiga? Är man 16 år, gravid, deprimerad plus att man dricker (o kanske skadar sitt barn) behover man proffs hjälp! Å det är eg inte ditt ok att bära TS, det är super att du bryr dig, men du måste kunna lämna över ansvaret till NÅGON!

Ring igen och igen! Lycka till!

Svar på tråden dricker trots gravid