• puss

Köp vadderad spets-bh till din 4-åring!!

japp, de fiiiiina sakerna finns nu på lindex, rusa dit allihopa! glöm inte köpa en till ombyteslådan på förskolan också.

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Svar på tråden Köp vadderad spets-bh till din 4-åring!!
  • Jollybolly

kollade lindex hemsida men hittade inget sådant.. någon som har en länk?

• Queenie70
    Jollybolly skrev 2010-05-19 17:29:19 följande:
    kollade lindex hemsida men hittade inget sådant.. någon som har en länk?
    Såg inte heller nåt. Ska springa ner å glo på butiken strax
  • Jollybolly
    Queenie70 skrev 2010-05-19 17:33:37 följande:
    Såg inte heller nåt. Ska springa ner å glo på butiken strax
    Meddela vad du hittar!
  • Queenie70

Nä, jag såg då inga....? Kanske nåt lokalt fenomen?

• Jollybolly
    Ts, var har du sett denna bh?

Vill inte göra bort mig genom att börja skicka hatbrev till lindex inköpsansvariga om detta är ett påhitt. ;)
  • puss

bland underkläderna.

• puss

enligt deras egen mått-tabell är den för 8-9 åringar. den är liten! jag mätte på min treåring, det var ungeför samma mått.

• rasajj
    puss skrev 2010-05-19 21:50:07 följande:
    enligt deras egen mått-tabell är den för 8-9 åringar. den är liten! jag mätte på min treåring, det var ungeför samma mått.
    Men da ar den ju inte for trearingar. Jag ser flickor i min dotters klass som har brost redan. Hon ar 9. Dessa flickor maste ju fa ha en BH?

Och en 9aring ar ratt sa liten, faktiskt!!
    sophisticated laziness doesn't come naturally; it takes cultivating
  • Jollybolly
    puss skrev 2010-05-19 21:50:07 följande:
    bland underkläderna på vuxenavdelningen? Då är de ju inte för fyraåringar, utan för vuxna kvinnor som är så små. Det måste de ju få lov att sälja väl? Så länge den inte finns på barnavdelningen eller marknadsförs mot barn.
  • SolOchSnö
    rasajj skrev 2010-05-19 23:19:55 följande:
    Men da ar den ju inte for trearingar. Jag ser flickor i min dotters klass som har brost redan. Hon ar 9. Dessa flickor maste ju fa ha en BH? Och en 9aring ar ratt sa liten, faktiskt!!
    Men allvarligt, hur många 9-åringar behöver en vadderad BH? Hur många 9-åringar behöver överhuvudtaget en BH? Och om BHn passade på TS 3-åriga dotter måste det dessutom vara en ganska späd 9-åring som kan ha den och så späda tjejer brukar inte få jättebröst tidigt.

Ok att en 11-12-åring kan ha fått så pass stora bröst att hon behöver en BH för att det ska vara bekvämt men vadderad med spets? Varför ska vi sexualisera småflickors kroppar?
  • SolOchSnö
    Jollybolly skrev 2010-05-20 07:13:42 följande:
    bland underkläderna på vuxenavdelningen? Då är de ju inte för fyraåringar, utan för vuxna kvinnor som är så små. Det måste de ju få lov att sälja väl? Så länge den inte finns på barnavdelningen eller marknadsförs mot barn.
    Den passade på en 3-åring. Hur många vuxna kvinnor är så små? Möjligen en späd 9-åring...
  • BlommyNess12

Blä. Visst hade jag bröst när jag var 9 år, men vadå. jag hade bhar med snobben på då.. och hello kitty.

• Kastrull

Var det inte just Lindex undrar jag också, som fick sig en tjusig uppsträckning av Super-Sverker för ett gäng år sen för sina små vadderade behåar till barn? Och faktiskt drog tillbaka dem?

• VeredRoyz

BS"D

Vilken stolek var det på den, alltså måttet runt om och kuppstorlek?

Svar på tråden Köp vadderad spets-bh till din 4-åring!!