• CellenEllen

Hade ni struntat i samlags-förbudet?

Har avbrutit ivf behandling pga dåligt blodvärde och dålig tillväxt på äb. Fick ändå samlagsförbud, Varför då? Ingen ide med äggplock säger de, för äggen bli så dålig kvalitet, varför kan vi då inte ha samlag?
    -du kan få ägg lossning svarar dom.. eh vad bra
    Jag har 4 blåsor som e mellan 15-20 och 5under 15. Chansen att  ngn blir befruktat verkar ju vara minimalt och ännu mindre risk att fler blir det ,,,eller?
    Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Hade ni struntat i samlags-förbudet?
  • Pimpinellan

Vi hade sexat! Jag fick spontan äl förra IVF:en och som det ser ut blev jag gravid,men fick missfall. Kör på ni. Oddsen är ändå så små,men den finns ju.

• CellenEllen

Halloj tjejen! '
    Tack för råd. Vad ledsamt att höra över att du fått missfall. När du säger sponat äl förra ivf,. Vad hände? Hade de avbrutit ivf och sen fick du äl?

Det var länge sen jag läste ngt inlägg från dig. Hur mår du? 

• Freejah

Jag tror jag hade sexat. är det risk för att äggen är skadade?

• Pimpinellan
    CellenEllen skrev 2010-05-21 12:04:51 följande:
    Halloj tjejen! 'Tack för råd. Vad ledsamt att höra över att du fått missfall. När du säger sponat äl förra ivf,. Vad hände? Hade de avbrutit ivf och sen fick du äl? Det var länge sen jag läste ngt inlägg från dig. Hur mår du? 
    På andra VUL upptäcktes att ena äggblåsan var borta,d.v.s släppt ägg spontant. Sånt som händer. Efter det kan man inte göra ÄP-de andra äggblåsorna slutar växa om ett ägg släpper. Jag har haft några tidiga missfall efter spontangraviditeter,men det märkliga är att jag inte testade plus nu-inte ens 25 dar efter äl. Hade dock symtom,såg gravid ut och kände igen alla symtomen på missfall.
    Jag finns här i krokarna,men orkar inte vara med i nån IVF-tråd. Ett år drygt sen senaste ÄP och 1,5 år sen senaste ET trots 4 IVF.er till. Käkar mina mediciner och väntar på 8:e IVF:en i sommar.
  • CellenEllen

Ok, vet att du har jobbat hårt som f...n och vi får hoppas att detta ivf lyckas för er. Vad ska man säga.. Tänker på dig iaf och håller tummarna då jag läser dina inlägg.
    ta hand om dig tills vi hörs här igen i ngn tråd.

• Pimpinellan
    CellenEllen skrev 2010-05-22 22:06:30 följande:
    Ok, vet att du har jobbat hårt som f...n och vi får hoppas att detta ivf lyckas för er. Vad ska man säga.. Tänker på dig iaf och håller tummarna då jag läser dina inlägg.ta hand om dig tills vi hörs här igen i ngn tråd.
    Tack så mycket! Vi har vår reservplan så det känns inte alldeles hopplöst.
Svar på tråden Hade ni struntat i samlags-förbudet?