• J L86

Kan jag vara gravid trotts pco och läkarna sakt jag inte kan få barn??

hej.
    fått diagnosen pco och så har jag en del övervikt som gjort att min mens strulat. ja rent av slutat att ha äl.

men testat med att äta munkpeppar ett tag och det säger dom ska hjälpa oss med pco.

nu till min fråga, jag har några dagar kännt mig öm runt bröstvårtorna och runt om. men inte själva bröstet. och sen har jag halsbränna/smått illamående. kan detta vara ett grav symtom trotts pco och läkarna inte tro på grav för min del?

nyfiken om några som läkarna sakt inte kan få barn som blivit gravida ändå!?
    ge mig hopp-.... =)

• Svar på tråden Kan jag vara gravid trotts pco och läkarna sakt jag inte kan få barn??
  • frukarlssonn
    J L86 skrev 2010-05-23 19:22:25 följande:
    nej jag vet inget alls. eftersom jag har pco och med största sannorlikheten inte någon ägglossning och ingen mens (förutom när jag framkallar med hjälp av läkemedel) men tydligen kunde jag få äl ändå. Himla kul att läkarna dömmer ut en och säger att jag bara kan drömma om att bli mamma. inget mera tecken på blod vid toalettbesök....
    Jag har verkligen läst och hört om många fall där läkare dömer ut en så och blivit gravida mot alla odds! Så jag är inte förvånad Även om jag förstår det känns overkligt, men du har ju tydligen haft en spontan äl
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • J L86
    Ja det är overkligt om det verkligen är så att jag är gravid. känner molande verk i "tjejmagen" hela tiden.... Måste köpa nya tester och testa i veckan.... *hoppas hoppas*

Undra hur man kan berätta för föräldrar och svärföräldrar på ett roligt sätt??? Tips någon???
    Marinero skrev 2010-05-23 19:24:18 följande:
    Jag har verkligen läst och hört om många fall där läkare dömer ut en så och blivit gravida mot alla odds! Så jag är inte förvånad Även om jag förstår det känns overkligt, men du har ju tydligen haft en spontan äl
  • frukarlssonn
    J L86 skrev 2010-05-23 19:33:31 följande:
    Du ÄR gravid Det har ju två test visat idag

Har tyvärr inga jätteroliga idér om hur man berättar. Vi bara sa det rätt ut Men är säker på att ngn annan här har roligare tips
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • J L86
    Marinero skrev 2010-05-23 19:37:01 följande:
    Du ÄR gravid Det har ju två test visat idag Har tyvärr inga jätteroliga idér om hur man berättar. Vi bara sa det rätt ut Men är säker på att ngn annan här har roligare tips
    Jag har funderat på att köpa ett grattis kort och klistra in en bild på Ul bild på bebisen och skriva under du ska bli farmor tex. men jag vet inte när man gör ett Ul och om man orkar och kan vänta så länge... hehe
  • Alyssa
    J L86 skrev 2010-05-23 14:22:46 följande:
    ligger nu ett Cb oxå =)
    Men herreguuuud kvinna! Klart att du är gravid!
  • J L86
    Alyssa skrev 2010-05-23 19:49:44 följande:
    Men herreguuuud kvinna! Klart att du är gravid!
    Hehe jag vågar inte hoppas för mycket. + att jag inte vet vad bm kommer säga om min situvation och min vikt....
  • Alyssa
    J L86 skrev 2010-05-23 19:51:36 följande:
    Hehe jag vågar inte hoppas för mycket. + att jag inte vet vad bm kommer säga om min situvation och min vikt....
    Vad ska hon säga om det då? Skit i barnmorskornas jäkla tjat om vikten. Så länge att du själv ser till att äta bra och röra på dig så är det bra. Du ska ju inte gå ner i vikt alls nu utan tänk bara på att leva sunt för dig och din bebis.

Sånna plus med CB hade jag när jag väntade mina barn också. Grattis!

När ska du testa igen?
  • J L86
    Alyssa skrev 2010-05-23 20:54:59 följande:
    Vad ska hon säga om det då? Skit i barnmorskornas jäkla tjat om vikten. Så länge att du själv ser till att äta bra och röra på dig så är det bra. Du ska ju inte gå ner i vikt alls nu utan tänk bara på att leva sunt för dig och din bebis.Sånna plus med CB hade jag när jag väntade mina barn också. Grattis!När ska du testa igen?
    Jag är bara väldigt nojjigt att dom tycker det är olämpligt att jag behåller barnet
    =( När jag vatt hos min Bm har hon avrått mig från oskyddat sex.
  • J L86
    Alyssa skrev 2010-05-23 20:54:59 följande:
    Vad ska hon säga om det då? Skit i barnmorskornas jäkla tjat om vikten. Så länge att du själv ser till att äta bra och röra på dig så är det bra. Du ska ju inte gå ner i vikt alls nu utan tänk bara på att leva sunt för dig och din bebis.Sånna plus med CB hade jag när jag väntade mina barn också. Grattis!När ska du testa igen?
    Jag kommer att testa under veckan !
  • Alyssa
    J L86 skrev 2010-05-23 20:57:09 följande:
    Jag är bara väldigt nojjigt att dom tycker det är olämpligt att jag behåller barnet =( När jag vatt hos min Bm har hon avrått mig från oskyddat sex.
    Nä men du, inte kan de väl råda till abort heller? Spec inte när de vet hur du kämpar.
    Vad har du för övervikt då? Eller BMI eftersom att du är så orolig för vad de ska säga?
  • J L86
    Alyssa skrev 2010-05-23 20:59:35 följande:
    Nä men du, inte kan de väl råda till abort heller? Spec inte när de vet hur du kämpar.Vad har du för övervikt då? Eller BMI eftersom att du är så orolig för vad de ska säga?
    Jag har bmi 47 =(
  • Alyssa
    J L86 skrev 2010-05-23 21:00:30 följande:
    Jag har bmi 47 =(
    Ok. Jobbigt. Men de får väl se till att hålla extra koll på dig under graviditeten.
  • J L86
    Alyssa skrev 2010-05-23 21:06:08 följande:
    Ok. Jobbigt. Men de får väl se till att hålla extra koll på dig under graviditeten.
    ja jo det kommer dom nog att ha.... bara allt kommer gå bra... vet inte om vi med övervikt har större risk för missfall....?=(
  • Vilvarin
    J L86 skrev 2010-05-23 21:07:38 följande:
    ja jo det kommer dom nog att ha.... bara allt kommer gå bra... vet inte om vi med övervikt har större risk för missfall....?=(
    Det finns väldigt många risker med att vara "bara" överviktig vid graviditet. Ett BMI på 47 räknas ju till extrem fetma och spär därmed på riskerna. T.ex. vore det farligt att söva dig vid ett ev kejsarsnitt, högre risk för preeklampsi, graviditetsdiabetes, och det är risk att barnet föds extremt prematurt, att barnet får missbildningar/skador, och att barnet tom dör under graviditeten.

Det är ju inte bara för att dom tycker det är roligt som fertilitetsläkarna inte behandlar barnlöshet innan man har gått ner i vikt.

http://www.netdoktor.se/graviditet/?_PageId=390
    Här kan man läsa lite vetenskapligt bakom fetma och graviditet.
Svar på tråden Kan jag vara gravid trotts pco och läkarna sakt jag inte kan få barn??