• Sadness

Ska jag inte få vara den jag är även om andra tycker det är fel?

Hej, jag är alternativ. Jag har piercingar, dreads och tatueringar.

Varför är det rätt att jag diskrimineras för mitt livsstilsval, medan det är förbjudet att diskriminera någon för att uttrycka sin religion genom ex. slöja? (även om det är ett klädesplagg)

Piercingar i ansiktet, ok det kan vara "ohygieniskt" om de är oläkta och det finns risk för skada i ett mer praktiskt arbete.
    Även om det gäller ett stillasittande kontorsjobb har arbetsgivaren rätt att neka mig jobbet pga mitt utseende.

Varför kan inte Svenskarna också acceptera att människor ska få se ut hur de vill?

HUR DE ÄN VILL SE UT UTAN ATT DISKRIMINERAS?

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Ska jag inte få vara den jag är även om andra tycker det är fel?
  • Menhir

Du FÅR se ut hur du vill. Men som alltid får man ta konsekvenseran av sina livsval.

Man FÅR göra en herrans massa saker, faktiskt är det väldigt få saker man inte FÅR göra (rån, våldtäkt etc fast det finns det förvisso folk som gör ändå) men det blir alltid konsekvenser, bra eller dåliga.

• SilverEmma

Jag har varit "alternativ". Har haft fler hårfärger än jag kan räkna, piercingar i ansiktet & synliga tatueringar. Jag har dock aldrig upplevt att jag blivit negativt bemött någonstans.

Nu säger jag absolut inte att det är så, men det kanske inte alltid beror på hur man ser ut utan mer hur man beter sig?

(och självklart ska man få se ut hur som helst, men jag förstår att allt inte alltid passar i vissa yrken)

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • DropDeadUgly

Jag har dreads och piercingar men känner mig inte ett dugg diskriminerad. Har tom fått ett nytt jobb på ett sjukhus utan att folk ens höjde på ögonbrynen.

• FeliXia

Jag känner aldrig att jag blir diskriminerad för hur jag ser ut.
    Jag har dreads, och tatueringar och jag har aldrig blivit nekad ett jobb jag vill ha. Jobbar nu på ett jobb där jag träffar mellan 300-1000 människor om dagen.

Svar på tråden Ska jag inte få vara den jag är även om andra tycker det är fel?