• nicely

till kroatien med 8 månaders??

He
    Ska på resa och dottern kommer vara då 8 månader. Är jättenojjig.
    Vad ska man ta med? Får man ta med sig burkmat, välling på flyget eller till ett annat land överhuvudtaget?
    Vet inte hur det fungerar riktigt.

Ni som reser med småttingar hur brukar ni göra?

Tacksam för svar!{#lang_emotions_flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-21 14:09
    vill tillägga att jag ammar inte. Utan hon äter bara mat och välling.

• Svar på tråden till kroatien med 8 månaders??
  • mia maria

Jag ska resa med min 8-månaders om några veckor, o jag kommer att ta med mig barnmat för hela veckan. Vi ska till Turkiet, o jag har hört att det inte finns barnmat att köpa där på samma sätt som här hemma.
    På flyget får man ha med sig barnmat o välling, det är inga problem! Vilket flygbolag ska ni åka med?
    Man får dock inte ha någon större mängd i handbagaget, utan det som går åt under resan bara. Resten får man packa i stora resväskan, som man checkar in.
    För att vara på den säkra sidan så maila eller ring det flygbolag ni ska åka med o fråga vad som gäller, det gjorde jag!

Blöjor tänker jag bara ta med mig en del o sen köpa resten där nere, för det finns ju garanterat att köpa iaf!

• Smulan 79

Tips, lägg ett paket blöjor i korgen under vagnen innan ni fäller ihop den. Smart förvaring under flygningen! (om man nu har vagnen med...)

• Delphin80

Hej

Ta med dig mat på flyget samt välling. Det finns barnmatsburkar i krotien av märke hipp spm finns även i sverige men vällnig ska du ta med dig.

Ta med dig även sempersvätskeersättning samt avlevod och ipren,solskyddkräm och lite salvor.

jag ska själv åka med en på nio månader till kroatien i juli. Jag är född i kroatien men har levt här hemma i sverige nästan hela livet så åker dit regerbuldet.

Tänk även på att köpa vatten till vällingen för deras vatten kan innehålla mycket klor. Men den går att dricka för oss vuxna.

Men välling är bäst att ta med sig själv samt läkemedel och vätskeersättning.

Hoppas du är nöjd med svaret.

• nicely

Tack för alla svaren!! {#lang_emotions_flower}

Bra att veta att det finns barnmatsburkar där ifall man skulle behöva. Känns pirrigt att åka med en liten men nu känner jag att jag har lite kött på benen.

Tack ännu en gång! 

• Österbotten

Hejhopp! Hittade denna gamla tråd men skriver en liten rad i alla fall. Jag ska resa med min bebbe till kroatien i sommar och undrar lite om hur barnmaten och blöjorna var, ska man ta med eller finns allt?

Svar på tråden till kroatien med 8 månaders??