• Cynara

Otrivelle gånger 2?

Hej jag undrar om det är någon som jag som fått att man ska ta Otrivelle 2 dagar i rad, vart jag än läser så hittar jag bara att man tar en spruta och sen får man ägglossning inom ett visst antal timmar. Ingenstans hittar jag något om att ta den i 2 dagar i följd.

Jag ska ta en pruta nu imorgon och sen en på söndag, det är första gången jag fått dessa så jag känner att jag inte har så bra koll ännu. {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Otrivelle gånger 2?
  • Lady Li

Jag fick en spruta som jag skulle ta en viss tidpunkt och sedan fick order om att ha sex 36 timmar efter att jag tagit sprutan då man tydligen skulle få ÄL 40 timmar efter.
    Men det kanske är olika från person till person?

• Cynara

Ja detta é vad jag hört innan med, men nu fick jag en spruta att ta kl- 20.00 lördag och sen fick jag en till att ta kl 20.00 söndag och order om att ha sex varanann dag i en vecka drygt.

Men som du säger det är väll olika från person till person. :)

• Lady Li

Ja inte vet jag. Enligt min läkare är det garanterat att ägget släpper efter 40 timmar med en spruta så varför ska man då ta en till ett dygn efter?
    Det verkar ju helknasigt men det finns ju såklart en förklaring till varför man tar två sprutor.
    Mitt förslag är att du ringer och frågar din läkare varför.

Svar på tråden Otrivelle gånger 2?