• DjmEr0

Min pappa kallade mig tjock...

Hej min pappa kallade mig tjock har aldrig hört det förut från nån vet inte hur jag ska ta det.... Några tips?Han sa:''dina ben e störren mina''Det tar jag som att kalla mig tjock!Jag är skit ledsen jusrt nu känner bara att jag måste gå ner i vikt.... :(

• Svar på tråden Min pappa kallade mig tjock...
  • Lena

"Dina ben är större än mina" behöver inte alls betyda att han sa att du är tjock. Även när jag är vältränad har jag större ben än vad konfektionsstandarden säger, det hade jag redan i yngre tonåren.

• DjmEr0

Jag tog det som att han kallade mig tjock...Ja e bara 11

• Lena
    DjmEr0 skrev 2010-05-22 20:03:49 följande:
    Jag tog det som att han kallade mig tjock...Ja e bara 11
    Säg då till honom att du inte vill ha sådana kommentarer, att han inte har någon rätt att kommentera på din kropp
  • DjmEr0

Ok tack:)Men man blev lite ledsen bara för att han e vältränad.

• Lena
    DjmEr0 skrev 2010-05-22 20:10:38 följande:
    Ok tack:)Men man blev lite ledsen bara för att han e vältränad.
    Han menade säkert inget illa med det utan ville nog bara uppmuntra dig. Iband säger förldrar de mest konstiga saker i all välmening. Min mor frågade mig idag om min mage var bara fett för att antyda att jag kanske var gravid. Jag har slutat bry mig, jag kommer alltid väga mer än henne, jag har inte ens den kroppsformen när jag är vältränad. Jag har varit kurvigare än henne sen jag var 14...
  • roffe

Han kanske faktiskt menade "oj vilka fina starka ben du har" :)

Men ibland säger vuxna lite korkade grejer.
    Min mamma säger ibland "oj vilken finne du har på hakan!!! usch så du ser ut!"

det vet jag väl, det är ju min haka xD 

Men jag vet att hon menar "oj stackars dig, det där gör nog ont".

• Rockdonna

Hej!

Vet att det var länge sedan du skrev in men jag vill bara säga att mina föräldrar kallade alltid mig tjock och stor när jag var barn och nu när jag är vuxen och fått egna barn (jag är 34 år nu) så vet jag att jag var inte speciellt tjock. Jag var kanske 5-10 kg tyngre än mina kompisar men fullt normal. Mina föräldrar jämförde mig med mina två systrar som var väldigt smala och i jämförelse med de var jag mycket större. Så hela min uppväxt så fick jag höra att jag var tjock när egentligen inte var speciellt överviktig. De fick mig att känna mycket tjockare än vad jag egentligen var. Hade jag vetat det när jag var barn så hade jag inte brytt mig, jag bara trodde på vad de sa istället för att verkligen bara njuta av att vara den jag var. Jag hoppas att du mår bättre idag och struntar i vad din pappa säger. Du duger som du är och är fin som du är! Glöm inte det! Oavsett hur stor eller liten dina ben är! Ibland är det föräldrarna säger som är fel och så tror jag det är i detta fall! Skit vad han säger och var den du är oavsett storlek!  Kram!

• kim02

Min pappa gjorde typ samma sak, han sa "ibland ser du lite tjock ut" efter att jag frågade varför han ville veta hur mycket jag vägde. Jag är inte tjock, men pappa har en rätt så stor mage. Jag visste inte vad jag skulle göra, för jag började tänka efter innan jag åt. Förlåt att jag inte var mer till hjälp, för jag har ingen aning om hur man ska ta sånt, men jag känner igen mig i det som hände dig

• Danni 83

Min pappa sa ofta rakt ut att jag var tjock, viker gjorde mig både ledsen och sårad. Titta vad tjock hon är kunde han säga till min mamma. Jag har nog inga bra råd att ge annat än att försöka tänka att ingen någonsin har rätt att kommentera andra kroppar. Är man dessutom vuxen så har man all rätt att bestämma hur man vill se ut själv. Kanske kan omgivningen försöka underlätta genom att inte bjuda på en massa socker om det nu är så att man behöver hjälp med att gå ner i vikt. Genom att fråga hur någon mår och kanske föreslå en promenad så kan man ju också indirekt hjälpa. Men att bara kommentera ens vikt är både oförskämt och elakt. Inte ens föräldrar har den rätten att klanka ner på en.

Nu är det ju inte säkert att din pappa menade så men jag tycker att du ska jobba utifrån dig själv och oavsett hur någon sårar dig så är det den personen som är en idiot och tar sig friheter den inte har.

Svar på tråden Min pappa kallade mig tjock...