• Mama Africa

Har du "hämnats" med gott samvete?

Har du någon gång hämnats på den som har svikit eller bedragit dig? T ex sett till så att den otrogna pojkvännen fått sparken, repat favoritbilen eller annat bus?

Jag är så nyfiken på hur folk tänker och reagerar!

Själv har jag tänkt ut så många bra hämnder på min ex-make, t ex släppa in ett pra dansmöss av olika kön i hans brevinkast när jag vet att han åkt på långsemester. Har dock aldrig kommit längre än till tankestadiet och kommer inte att våga göra något. Men tanken ger mig en viss tillfredsställelse i alla fall.

Ni vill jag höra era bikter? Vad har ni gjort och vad har ni drömt om att göra?

• Svar på tråden Har du "hämnats" med gott samvete?
  • felicityporter

Jepp, hade ett ex som behandlade mig väldigt illa och dessutom var otrogen mot mig med min bästa vän. Efter det berättade jag för våra gemensamma vänner att han (efter att ha mönstrat och "parats ihop" med en kille som var gay) sagt till mig att han tror att han är/var bisexuell. Jag visste att han sagt detta till mig i förtroende och aldrig skulle drömma om att berätta det för sina "macho" vänner. Har absolut inte dåligt samvete.

• Verkligen

Japp. Jag har inget samvete när det kommer till människor som svikit mig eller gjort mig arg. Har hämnats lite på ett ex som förstörde fina år för mig.

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmor.wordpress.com
  • TessaS

Nej, men jag gottar mig åt att ett misshandlande ex har, på alldeles egen hand, pajat för sig och har det motigt med vänner, jobb och familj.

Svar på tråden Har du "hämnats" med gott samvete?