• inga76

Känsligare för Pergo efter missfall?

Hej! Finns det fler PCO:are som fått missfall efter att blivit gravida med Pergo? Nu har jag börjat om med behandlingen (trippelkur) efter mitt MA, och till min förvåning kom LH-stegringen på dag 13 - tidigare har den kommit på dag 16 eller 17. Någon som känner igen sig? Kan systemet bli känsligare av en graviditet?

• Svar på tråden Känsligare för Pergo efter missfall?
  • LillaMy3
    inga76 skrev 2010-05-23 20:15:41 följande:
    Hej! Finns det fler PCO:are som fått missfall efter att blivit gravida med Pergo? Nu har jag börjat om med behandlingen (trippelkur) efter mitt MA, och till min förvåning kom LH-stegringen på dag 13 - tidigare har den kommit på dag 16 eller 17. Någon som känner igen sig? Kan systemet bli känsligare av en graviditet?
    Intressant fråga... Jag fick en son med hjälp av pergotime dubbelkur för ett år sen. Men nu när vi försöker med syskon så tar jag också dubbel, men får mkt senare äl (dag 20+ istället för dag 16 sist.)

Blev gravid på tredje kuren nu, men fick missfall. Tar pergo igen och skall snart börja vänta på äl. Får se vad som händer med äl nu.....
  • inga76

Beklagar ditt missfall och hoppas det snart tar sig igen för er! Berätta gärna sedan hur det går med den nya kuren.

• LillaMy3
    inga76 skrev 2010-05-24 17:23:16 följande:
    Beklagar ditt missfall och hoppas det snart tar sig igen för er! Berätta gärna sedan hur det går med den nya kuren.
    Det skall jag göra! Skall hålla tummarna för er också!
  • LillaMy3

Lägesrapport här ifrån mig Ser ut som om äl är på gång nu redan runt dag 15 för mig denna gång... Dag 23-26 tidigare. Så om inte äl tar en paus mitt i nu, så kanske den faktiskt kommer tidigare.

Hur har det gått för dig? Två veckor sen äl snart nu...

• inga76

Hej! Vad intressant att det verkar bli likadant för dig! Jag håller tummarna att det fortsätter vara likadant, för jag plussade i förrgår. Känns fantastiskt att det gick såhär fort, eftersom vi försökte i nästan två år utan resultat innan den förra graviditeten. Håller tummarna att det blir samma sak för dig!

• LillaMy3
    inga76 skrev 2010-06-04 19:52:13 följande:
    Hej! Vad intressant att det verkar bli likadant för dig! Jag håller tummarna att det fortsätter vara likadant, för jag plussade i förrgår. Känns fantastiskt att det gick såhär fort, eftersom vi försökte i nästan två år utan resultat innan den förra graviditeten. Håller tummarna att det blir samma sak för dig!
    Åh så kul!!!! Grattis.

Vi har ju "bara" försökt med pergotime i ett halvår. Har en son sen tidigare som kom till på första pergotimekuren. Var nog rena turen tänker jag   Hoppas inte äl stannar av mitt i allt nu Inte för jag vet varför den skulle göra det, men litar inte på min kropp riktigt.
  • inga76

Jag förstår dig - efter mf känns kroppen väldigt bedräglig! Jag gick runt och undrade om jag verkligen haft ÄL, eller om det kanske bara varit falska PCO-utslag på testen, trots att jag inte haft det förut... Men du ska se att du får ÄL snart, om det har börjat stiga nu. Att du blev gravid snabbt med sonen bådar ju också gott!

• LillaMy3
    inga76 skrev 2010-06-06 18:09:51 följande:
    Jag förstår dig - efter mf känns kroppen väldigt bedräglig! Jag gick runt och undrade om jag verkligen haft ÄL, eller om det kanske bara varit falska PCO-utslag på testen, trots att jag inte haft det förut... Men du ska se att du får ÄL snart, om det har börjat stiga nu. Att du blev gravid snabbt med sonen bådar ju också gott!
    Ja jag hoppas det med sonen inte bara var en tilfällighet   Då var jag helt övertygad om att jag inte ens haft äl (blev aldrig positiva test, men hade nog senare äl än jag trodde). Gyn var tvungen att säga till mig att jag nog skulle ta och testa i vart fall för att vara säker... Blev ganska förvånad när där var ett plus då.

Det var ytterligare lite starkare idag och har fortfarande molvärk i ljumskarna. Så nu är jag spänd på morgondagens test!!

Min kropp tror jag inte bara bråkar med mig nu efter mf, den är knepig i största allmänhet
  • LillaMy3

Vet inte om jag kan dra slutsattsen att jag blev känsligare för pergo efter mf... Två dagar tidigare än sist fick jag idag utslag på äl-stickan. (21 nu. 23 sist och 26 innan det).

Dock hade jag äl-känningar Lääänge tycker jag.

Men nu får jag bara vänta och se fram till midsommar

• LillaMy3

Blev mens på midsommar. Hoppas på att det bara var kroppen som tyckte jag hade lite bråttom efter mfat och inget annat tokigt med mig... Nu inne på kur nr fem med pergotime. Får se hur det går denna gång.

Svar på tråden Känsligare för Pergo efter missfall?