• GTA

Normalt att inte ha några graviditetssymptom?

Funderar på hur ni andra känner er i kroppen? Jag är nu i vecka 9 (8+4) o det enda jag känner i kroppen är att det mol i magen o måste upp o kissa mitt i natten. Jag gjorde ett vul på 7+0 o då fanns hjärtverksamhet men embryot var litet, mindre än förväntat, mer i storlek 6+3 enligt läkaren.
    Jag har blivit gravid genom äggdonation o äter Progynon, Trombyl o tar även Crinone.

Kan det vara alla preparat som gör att det mol i magen eller kan det vara så att allt är ok trots att jag inte känner så mycket?
    Alla andra verkar tex känna av brösten, illamående o trötthet men jag känner absolut ingenting sådant.

Har nu beställt tid för inskrivning på MVC men jag känner sådan osäkerhet om jag vill gå dit innan jag vet att det finns liv i min mage....har tidigare varit med om att det lilla livet slocknat i magen utan blödning.

Är det någon mer som känner som jag, verkar detta normalt?

• Svar på tråden Normalt att inte ha några graviditetssymptom?
  • Rosesarered

Vad jag förstått det som är varje graviditet individuell och unik, det finns med andra ord ord inget som är mer eller mindre normalt. Vissa har inga som helst symptom medan vissa till och med påstår sig känna när ägget fäster. 

Vid min förra graviditet hade jag inga som helst symptom och ändå hade jag ett extremt högt hcg värde när blodprovet togs, blev extremt chockad.
    Tyvärr slutade det i missfall.
    Denna graviditet hade jag både ömma bröst, illamående men blodprovet visade lågt hcg. Som tur är går det åt rätt håll men är lika orolig som du att det inte finns något där inne. 
    Ring och kolla om du får gå på ett till VUL, det kanske lättar oron lite?
    Lycka till!
  • 73Lillan

Jag hade inte några av de "klassiska" symtomen förrän långt senare in i graviditeten.

Lycka till :)

• Cat79

Jag är idag 8+3, ganska likt som dig och det jag mest känner av är att jag är uppblåst i magen, gasig, lite smått ömma bröst, lite mer hunger o kissar mer. Mår inte illa och känner mig inte tröttare än vanligt. Som sagt så är jag gravid för 3:e gången (har inga levande barn) och jag försöker att inte jämföra mig hur jag mådde de andra gångerna. Jag tar med Crinone för att göra allt att liten stannar kvar, hade MA i jan o förstår att det kanske du med ha erfarenhet av? Jag tycker att du ska boka in ett VUL inom kort igen för att säkerställa återigen aktiviteten i din mage. Jag var på VUL i fredags o allt såg bra ut o ska dit igen för VUL 7 juni.

Försök njuta lite och det går ju med största sannolikhet bra för alla.
    Kram

• Rosesarered

Cat79> Hoppas det går bra för dig denna gången! Lyckospark

• Nel

Jag hade inte heller några direkta känningar i början av mina båda graviditeter.

Den första gravideiteten kom till naturligt. Och 2:an kom till med hjälp av insemination och hormonsprutor.

Lycka till. {#lang_emotions_smile}

• Cat79
    Rosesarered skrev 2010-05-25 21:24:37 följande:
    Cat79> Hoppas det går bra för dig denna gången! Lyckospark
    Tack för din lyckospark, kan behövas nu 3:e gången gillt!
  • slapparen

Vet inte hur vanligt det är att inte ha så starka symtom.

Jag hade också väldigt få symtom men såg ändå hjärtaktivitet vid två ultraljud. Dock levde inte liten vid ultraljud vecka 13... :( Det var ett MA.

Be att få göra ett ultraljud till, för att lugna dig själv.

• GTA

Tack för ert stöd tjejer!
    Var på ultraljud igår o fick se vårt lilla underverk sparka o boxas för fullt Det lilla hjärtat slog o allt så så bra ut! Jag är sååååååå lycklig! Nu känns det bra att skriva in sig på MVC!

• Cat79
    GTA skrev 2010-06-02 20:05:47 följande:
    Tack för ert stöd tjejer!
    Var på ultraljud igår o fick se vårt lilla underverk sparka o boxas för fullt Det lilla hjärtat slog o allt så så bra ut! Jag är sååååååå lycklig! Nu känns det bra att skriva in sig på MVC!
    Underbart!!! Ett stort grattis! Ska med på ett till VUL på måndag då jag mår väldigt bra för att vara gravid. Håll gärna tummarna för mig då det är 3:e gången gillt för mig nu denna gång.
  • pequeno

Vi fick ett plus idag. Min fru fick inte sin mens så vi köpte en sticka och plus imorse. Vi fattar ingenting. Misslyckades med vårt första ivf-försök i maj och skulle bara ha en skön semester och köra igång försök 2 i augusti.
    Konstigt nog känner hon heller inga symptom. Fast det kanske är för att mensen bara uteblivit ca 4-6 dagar...?
    Vi är lite försiktiga tror jag, tills vi märker några symptom eller får göra ett UL.
    Vad gör man nu? Ska man ringa någon på semestern eller ska vi bara lugna oss och ringa när vi är hemma igen om 3 veckor? :)

Svar på tråden Normalt att inte ha några graviditetssymptom?