Amning
Amning positivt eller negativt
Hej!
Jag studerar till barnmorska på mälardalens högskola i Västerås där jag skall skriva en magisteruppsats. Mitt ämne som jag otroligt brinner för är just amning och varför fungerar amningen för vissa medans det inte fungerar för andra.
Jag är intresserad av kvinnors erfarenheter, förväntningar och föreställningar under och efter förlossningen med fokus på amning. Ni skall ha velat amma era barn. Stämde era förväntningar in på hur det blev sen när ditt barn är fött. Om ni är intresserad av att delge mig era erfarenheter om dessa frågor vill jag att ni svarar på denna tråd antingen via forumet eller en privat meddelande till min profil. Vidare instruktioner till er som är intresserade kommer senare.
Syftet på min uppsats är att beskriva kvinnors förväntningar, erfarenheter och föreställningar av amning före och efter att barnet är fött.
Allt deltagande är frivilligt, och som kan vara bra att veta är att svaren jag kommer få kommer att behandlas konfidentiellt och kommer att avidentifieras. Svaren jag kommer få kommer att vara mitt resultat i min uppsats. På Återseende. Hoppas ni vill vara med och förbättra amningsupplevelsen.
Mvh Maria Blomkvist