• datub

*****************Ensam / Ensam föräldrar i Göteborg och i närheten************

Här samlas alla vi som lever "varannan-veckas liv" eller singlar, ensamma,ensamma föräldrar,liknande och som vill lära känna lite nytt folk!

Kul att så många hittat tråden, och hoppas att ännu fler hittar hit! {#lang_emotions_smile}
    skriv gärna vad du söker,vad du vill
    dina intressen,
    skriv gärna ,berätta något,som är intressant.

• Svar på tråden *****************Ensam / Ensam föräldrar i Göteborg och i närheten************
  • datub

Man skulle gå ut tillsammans,

finss det nåt förslag ?

• OoblueeyeezOo

här är en mamma till två små barn som bor i trollhättan, är sambo men karl jobbar jämt så man känner sig ensam. söker nya vänner runt om att lära känna  :)

• iswa

Hej. Här är oxå en sambo mamma till snart 2 små barn. en dotter på 4 och en lite i magen. Min sambo jobbar nätter och sover hela dagarna så jag ser mig själv som halvt ensamstående:) Och min dotter bor växelvis hos sin pappa 2 veckor i månaden. Jag känner inte speciellt många här i göteborg och vill jätte gärna hitta lite vänner! Jag och min sambo har bestämt att 2 dagar i veckan har vi "egentid", så med eller utan barn!

• Anna07

Hej alla
    Jag är "hemmafru" med en liten på ett år.
    Min man jobbar mycket och jag är fast i lägenheten för det mesta eftersom
    jag har svårt att röra mig. Därför har jag inte gått på öppna förskolan och liknande,
    så jag skulle jättegärna vilja lära känna nya mammor och barn.

• Anna07

Hej alla
    Jag är "hemmafru" med en liten på ett år.
    Min man jobbar mycket och jag är fast i lägenheten för det mesta eftersom
    jag har svårt att röra mig. Därför har jag inte gått på öppna förskolan och liknande,
    så jag skulle jättegärna vilja lära känna nya mammor och barn.

• datub

Eftersom jag startade det trådet,
     jag tänkte föreslå en träff, se om alla kommer, så kunde vi träffas t.e.x. i Slottskogen, eller Botaniska, och ta en promenad, eller ta med oss te/kaffe och fika,

vad tycker ni ? Har ni något förslag ?

• Signa tur

Vi är i ett par mammor i en annan tråd som ska ses 31/7 i Slottsskogen. Vill ni haka på då?

• Signa tur

Datub:
    Ingen har tänkt att stjäla din tråd. Det var bara ett förslag om fler som ville träffas. Trodde att du och ni andra tyckte det kunde vara kul att träffa nytt folk i denna tråden precis som vi i den andra tråden. Men då ber jag om ursäkt att jag missuppfattat din trådstart och att jag besvärat..

• datub
    Signa tur skrev 2010-07-11 22:41:46 följande:
    Datub:
    Ingen har tänkt att stjäla din tråd. Det var bara ett förslag om fler som ville träffas. Trodde att du och ni andra tyckte det kunde vara kul att träffa nytt folk i denna tråden precis som vi i den andra tråden. Men då ber jag om ursäkt att jag missuppfattat din trådstart och att jag besvärat..
    Nej, Jag har inga bekymmer alls, man startar en tråd, sedan folket väljer själva.

Jag antar att folk inte ville vara med eran tråd av nån anledning, därför folk valde kommma med denne tråd istället.
    Det måste du kunna respektera deras val.

Återigen
     folket väljer själva.
  • final

Jag tänkte fråga om ni har lust så kan vi ta en promenad tillsammans,och fika efteråt.

vilka som vill komma ??
    Räck upp med handen !!

• solens

Hejsan

Jag söker gärna nya vänner att skriva och träffas, så hör gärna av dig.

• Jenoli

Hej allihopa, jag är ny i tråden, kommer flytta till Borås om någon vecka drygt med min 9 månaders son. Flyttade hem ifrån Irland som ensamstående så jag är rätt själv i den trakten. Träffar gärna nya vänner :)

• Signa tur

Låter kul att träffa lite nytt folk.. Jag hakar på om någon vill ses.

• solens

Hej

Eftersom ingen tar iniatativ så tar jag iniatativet istället.

Idag ,jag var i Slottskogen,i Göteborg, det var så vackert,och fint i vädret.Jag undrar om det finns några som intresserad att ta en promenad i Slottskogen,eller Botaniska trädgården, Under nästa vecka ?
    Man kan gå till Naturhistoriska musset,eller konst musset.
    Man kan ta med sig te/kaffe,som man kan sitta senare och dricka om man vill förstås..
    Kom gärna med ett förslag,tid,och dag .

• MaLindi
    solens skrev 2011-01-13 21:22:00 följande:

Hej

Eftersom ingen tar iniatativ så tar jag iniatativet istället.

Idag ,jag var i Slottskogen,i Göteborg, det var så vackert,och fint i vädret.Jag undrar om det finns några som intresserad att ta en promenad i Slottskogen,eller Botaniska trädgården, Under nästa vecka ?
    Man kan gå till Naturhistoriska musset,eller konst musset.
    Man kan ta med sig te/kaffe,som man kan sitta senare och dricka om man vill förstås..
    Kom gärna med ett förslag,tid,och dag .

JAG JAG! Jag efterlyste detta i en egen tråd, tyvär har ingen svarat lol! Jag bor centralt 5min gångavstånd till slottis och letar ständigt efter mammor att umgås med, speciellt singel mammor o likn då alla i min omgivning är i parskap och har svårt att alltid förstå hur en ensam förälder verkligen har det. Inte att man bara vill gnälla lol, men skönt ngn som förstår att man kanske är extra trött ngn gång, inte hunnit med tvätten och skulle faktiskt behöva ta sig en rejäl skrubb!

Haha, inboxa mig om du vill promenera när som, nu kom snön igen så hoppas den försvinner då min bugaboo tyvär e skit i snön, väntar på leverens av vinterhjul men vet inte om de hunnit komma till nästa v.

Hade vart jättekul att samla ihop ett litet gäng "ensam mammor" som alla är sugna på att umgås.
  • MaLindi
    Jenoli skrev 2011-01-11 08:59:14 följande:
    Hej allihopa, jag är ny i tråden, kommer flytta till Borås om någon vecka drygt med min 9 månaders son. Flyttade hem ifrån Irland som ensamstående så jag är rätt själv i den trakten. Träffar gärna nya vänner :)
    Just flew in from LNDN lol, same sits, pojke 8mån! Holler anytime! Inboxa mig och är du ngnsin i gbg tveka inte!Skrattande
  • MaLindi
    Signa tur skrev 2011-01-12 21:26:55 följande:
    Låter kul att träffa lite nytt folk.. Jag hakar på om någon vill ses.
    Vi verkar vara ett litet gäng ser det ut som iaf:) Kom du med nästa vecka om väder tillåter? hade varit jättekul!
  • solens

Hej

Jag har inga barn,
    Jag gillar promenra, men tyvärr jag gör inte det när jag är själv. Man har massor ursäkter  för att inte göra det. Det är alltid kul promenra tillsammans med några,

Så om intresset finns så hör gärna av dig.

Svar på tråden *****************Ensam / Ensam föräldrar i Göteborg och i närheten************