• Candra

Blöjfri hemma, inlägg eller inte?

Dottern är 10 månader och ska i övermorgon sluta med blöja vakentid när vi är hemma, är det tänkt.
    Hon kan gå flera timmar med torr blöja och är duktig på att säga till när hon behöver gå, givetvis hinns det inte alltid, men ofta iaf.
    Nu funderar jag på om jag ska sy nån form av inlägg som man har i tygblöjor att ha i, så det inte läcker igenom på samma sätt, eller om vi ska köra med enkla trosor rakt upp och ner. Vad skulle ni ha gjort?
    Hur mycket "jobb" blir de om/när de kissar på sig?

• Svar på tråden Blöjfri hemma, inlägg eller inte?
  • Ecorelle

Vi har tagit bort alla mattor och sedan bara haft byxor/strumpbyxor på eller låtit barnen vara nakna om det är varmt hemma. Att trassla av ett par underbyxor plus ett par byxor har varit lite för mycket jobb för oss, .
      De kan ju kissa ganska stora pölar, men jag har aldrig upplevt att det varit jobbigt att torka en pöl på golvet när vi missat. Du får prova dig fram, .

• Candra

Hon går ofta bara i blöja hemma nu när det är så varmt, så därav trosorna, och så småning om vill jag ju kunna lämna huset kortare stunder utan att hon har blöja på sig.
    Hehe, lite läskigt är det, men försöker intala mig att olyckor på golvet skulle hända även om hon var 2-3 år

• Ecorelle
    Candra skrev 2010-05-24 19:40:27 följande:
    Hon går ofta bara i blöja hemma nu när det är så varmt, så därav trosorna, och så småning om vill jag ju kunna lämna huset kortare stunder utan att hon har blöja på sig.Hehe, lite läskigt är det, men försöker intala mig att olyckor på golvet skulle hända även om hon var 2-3 år
    Ja, men då fungerar det med trosor. Är de lite töjbara går det ju kvickt att dra av ifall det blir bråttom, . Nu på sommaren är den perfekta tiden att även låta de vara utan blöja ute, allting är ju mycket lättare den här årstiden, .
  • Kryssarinnan

Jag pratade med en mamma som klippt en tjock frottéhandduk i små bitar (typ 6x10 cm kanske) och zickzackat kanterna. De lade hon i trosan. Det behövs inte så mycket för att suga upp lite kiss bara så att det inte rinner.

Jag har en son men ska nog göra samma sak. Kalsonger suger upp det mesta, men ibland rinner det mer och förbi. Idag byter jag bara kalsonger om de blir blöta.

PoP har bra små underkläder, de "riktiga" trosorna/kalsongerna börjar från ca stl 90 men passade min son redan vid 4 månader!

• Candra
    Kryssarinnan skrev 2010-05-26 10:11:55 följande:
    Jag pratade med en mamma som klippt en tjock frottéhandduk i små bitar (typ 6x10 cm kanske) och zickzackat kanterna. De lade hon i trosan. Det behövs inte så mycket för att suga upp lite kiss bara så att det inte rinner. Jag har en son men ska nog göra samma sak. Kalsonger suger upp det mesta, men ibland rinner det mer och förbi. Idag byter jag bara kalsonger om de blir blöta. PoP har bra små underkläder, de "riktiga" trosorna/kalsongerna börjar från ca stl 90 men passade min son redan vid 4 månader!
    Det ska jag nog prova

Min dotter har trosor i stl 86, har sytt in dem lite i midjan, så de sitter bra.
  • Loreena
    Kryssarinnan skrev 2010-05-26 10:11:55 följande:
    Jag pratade med en mamma som klippt en tjock frottéhandduk i små bitar (typ 6x10 cm kanske) och zickzackat kanterna. De lade hon i trosan. Det behövs inte så mycket för att suga upp lite kiss bara så att det inte rinner.

Jag har en son men ska nog göra samma sak. Kalsonger suger upp det mesta, men ibland rinner det mer och förbi. Idag byter jag bara kalsonger om de blir blöta.

PoP har bra små underkläder, de "riktiga" trosorna/kalsongerna börjar från ca stl 90 men passade min son redan vid 4 månader!
    Vilken bra idé! Det ska jag prova på sonen! :)
Svar på tråden Blöjfri hemma, inlägg eller inte?